مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

۷۰۰ اثر به هفتمین جشنواره «فانوس» در خراسان جنوبی ارسال شد

«رحیم‌آبادی» گفت: تاکنون بیش از ۷۰۰ اثر در موضوع هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، تلویزیونی و سینمایی، موسیقی و سرود و رادیویی از هنرمندان استان خراسان جنوبی به دبیرخانه جشنواره هنری «فانوس» ارسال شد و مابقی آثار نیز در حال جمع‌آوری است.
کد خبر: ۵۹۴۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶ - 06June 2023

۷۰۰ اثر به هفتمین جشنواره تولیدات هنری «فانوس» در خراسان جنوبی ارسال شد«مهدی رحیم‌آبادی» مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، اظهار داشت: اساس اصلی دفاع مقدس باورهای دینی بود که در آن همه مردم ایران زمین به دور از هر گونه قومیت، نژاد، دین و اقلیت‌ها مشارکت داشته و برگ زرینی بر افتخارات میهن اسلامی افزودند.

وی با تأکید بر اینکه حوزه دفاع مقدس در تمام شاخه‌های هنری یک حوزه بسیار جذاب برای هنرمندان است تا بتوانند آثار خود را تولید کنند، بیان داشت: بهترین راه ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت زبان هنر است و تحقق این امر مهم نیازمند عزم همگانی و همکاری و مساعدت دستگاه‌های متولی فرهنگی و اجتماعی است.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی لازمه تحقق انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های جدید و آینده را همت و عزم جدی همگانی دانست و تصریح کرد: فرهنگ و تاریخ دفاع‌ مقدس باید به شیوه‌‌های متفاوت و جدید به جامعه و برای جوانان و نوجوانان منتقل شود.

رحیم‌آبادی اضافه کرد: دوران هشت سال دفاع‌ مقدس اوج صحنه‌های زیبا و ماندگار بود که در تاریخ ایران اسلامی برای همیشه جاودان خواهد بود و نباید اجازه داد این برگ زرین به فراموشی سپرده شود.

وی تبیین کرد: دفاع مقدس عرصه ادب و هنر انقلاب را احیا کرد و به فعالیت های فرهنگی و هنری ارتقا بخشید و مضمون های فاخری نظیر شعر دفاع مقدس و فیلم دفاع مقدس و تئاتر دفاع مقدس و کتاب دفاع مقدس وغیره را به عرصه فرهنگ و هنر کشور اضافه کرد.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی به برگزاری هفتمین دوره جشنواره ملی «فانوس» اشاره کرد و افزود: هنرمندان استان می‌توانند آثار خود را در موضوعات هنرهای نمایشی در قالب تئاتر صحنه‌ای، خیابانی و نمایشنامه، موسیقی و سرود با موضوع موسیقی باکلام یا بی‌کلام، هنرهای تجسمی در قالب عکس، نقاشی، طراحی پوستر و بیلبورد، فیلم و سریال با موضوع فیلم های داستانی کوتاه، مستند کوتاه، انمیشمن و نماهنگ و بخش رادیویی با موضوع نمایش رادیویی و پادکست به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

رحیم‌آبادی با اشاره به اینکه در هفتمین دوره جشنواره «فانوس» برای اولین بار بخش ویژه دانش‌آموزان در همه مقاطع تحصیلی اضافه شده است، افزود: دانش‌آموزان علاقه‌مند به شرکت در جشنواره می‌توانند در موضوعات تئاتر صحنه‌ای، سرود دانش‌آموزی، نقاشی و فیلم کوتاه حداکثر ۱۸۰ ثانیه‌ای آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی مطرح کرد: فراخوان برای شرکت هنرمندان در این جشنواره از اردیبهشت‌ماه امسال در سطح استان انجام و تا ۱۵ خردادماه سال جاری ادامه داشت که تاکنون بیش از ۷۰۰ اثر در موضوعات هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، تلویزیونی و سینمایی، موسیقی و سرود و رادیویی از هنرمندان استان به دبیرخانه جشنواره ارسال و مابقی آثار نیز در حال جمع‌آوری است.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه این جشنواره ویژه تولیدات هنری و سینمایی دفاع مقدس و مقاومت است که در دو بخش استانی و کشوری برگزار می‌شود، گفت: پس از برگزاری مرحله استانی و معرفی برگزیدگان این مرحله، جشنواره کشوری نیز به میزبانی شهر «تبریز» در مهر ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها