معرفی کتاب؛

«کهنه سرباز وطن»

کتاب «کهنه سرباز وطن» مجموعه‌ای از خاطرات و زندگی‌نامه امیر سرتیپ دوم «سدید مخدومی» است که به نویسندگی «حسن دست رسی» تحریر شده و به رشادت‌های این رزمنده اهل استان گلستان در دوران دفاع مقدس می‌پردازد.
کد خبر: ۵۹۴۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۵ - 10June 2023

«کهنه سرباز وطن»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، کتاب «کهنه سرباز وطن» مجموعه خاطرات امیر سرتیپ دوم «سدید مخدومی» است که در 347 صفحه توسط «حسن دست‌رسی» به نگارش درآمده و توسط انتشارات نورالشهدا وابسته به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان منمتشر شده است.

خاطرات «سدید مخدومی» در ده بخش و از زبان وی تدوین شده است.

سدید مخدومی در پاییز 1354 آموزش نظامی را در دانشکده افسری ارتش آغاز کرد و پس از 30 سال مجاهدت و دلاوری در اقصی نقاط کشور و رده های ارتش در سال 1384 بازنشسته شد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم؛

چهار افسر کماندوی عراقی برای نفوذ و خلع‌سلاح نیروهای کمین، جسورانه به خط ما زده بودند که خوشبختانه با آتش به موقع کشته شدند. صبح مبهوت تماشای این هیکل‌های ورزیده شدیم. این نیروها همه ملبس به لباس‌های کماندویی، پولیورهای سبز و کلاه مخصوص بودند‌ ...

خواننده با مطالعه کتاب به راحتی با ابعاد شخصیت نظامی، رزمی، عاطفی و اجتماعی ایشان آشنا شده و علاقمند به خوانش همه بخش های کتاب در کوتاه ترین زمان ممکن می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار