رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با نماینده ولی فقیه در استان قزوین دیدار کرد

«مرتضی کارآموزیان» رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با آیت‌الله «عابدینی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۵۹۴۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹ - 06June 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، در دیدار «مرتضی کارآموزیان» رئیس سازمان بسیج رسانه کشور، اظهار داشت: امام خمینی (ره) فرمودند برای همیشه 15 خرداد را عزای عمومی اعلام می‌کنم، این‌گونه خواستند اذهان را به نیمه خرداد معطوف کنند که پایگاه همه اتفاقات بزرگ و باورنکردنی در عالم هستی بوده و ان‌شاءالله خواهد بود، الحمدالله شجره طیبه 15 خرداد در حال نتیجه دادن است و میوه‌های آن را خواهیم دید.

وی ادامه داد: رسالت رسانه را در بیانات روز 14 خرداد رهبر معظم انقلاب ملاحظه فرمودید، امام خمینی (ره) کارشان را با رسانه پیش بردند و به نتیجه رساندند اما رسانه امام اعلامیه و نوار بود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: همه دنیا، شاه و آمریکا می‌خواستند امام خمینی (ره) به کلی فراموش شود، طلبه‌ها این را فهمیدند، زمانی که نمی‌شد اسم امام را به زبان آورد و حتی در خانه‌ها نیز با ترس نام ایشان را به زبان می‌آوردند، آن موقع طلبه‌ها در مدرسه فیضیه در عصر روز 14 خرداد سال 54 فعالیت خود را شروع کردند و در عصر روز 17 خرداد رژیم شاه همه آن‌ها را دستگیر کرد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: رسالت رسانه خیلی جدی است، سال 53 امام در رابطه با تحریم حزب رستاخیز اعلامیه صادر کرده بود، در حزب رستاخیز آمده بود که هر ایرانی یا باید عضو حزب باشد، یا زندانی شود و یا به خارج از کشور برود، امام (ره) اعلامیه تحریم این حزب را صادر کردند و فرمودند علما باید آن را به سمع مردم برسانند.

وی خاطرنشان کرد: در آن زمان نهایت رسانه اعلامیه و نوار کاست بود، آن موقع رسانه‌ای‌ها حساب کتاب نمی‌کردند که ما فلان خبر را به فلان روزنامه بدهیم و اینقدر پاداش بگیریم، بلکه فقط شکنجه، دستگیری و شلاق مزد کارشان بود اما کار خود را می‌کردند و اثرگذاری آن هم فوق‌العاده بود.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: هماهنگی رسانه با نگاه قرارگاهی نیز یکی از مسائل حائز اهمیت است، ما این را کم داریم، رهبر حکیم انقلاب فرمودند نماز جمعه قرارگاه است، یعنی اگر رسانه ما واقعاً رسانه باشد باید حس کند که پایتخت و مرکزش دقیقاً همان قرارگاه است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: حتی دوستان بسیج رسانه می‌توانند تولیدات خود را هدایت کنند، خیلی وقت‌ها دوستان بسیج رسانه می‌توانند خیلی سوژه‌ها را بیاورند و به ائمه جمعه بگویند اکنون موقع این است که این حرف را در خطبه‌های نماز جمعه بزنید و همان حرف انعکاس پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: نگاه قرآنی سرمایه و برکت کار ماست، بنده چند روز پیش که فرمایشات رهبر حکیم انقلاب را گوش می‌کردم، احساسم این بود که ایشان می‌خواهند بگویند امام راحل هر چه داشت از قرآن داشت، یک تعدادی از آیات را نیز شاهد آوردند، مانند آیه 160 سوره مبارکه آل‌عمران که خداوند فرموده اگر خدا شما را يارى كند هيچ كس بر شما غالب نخواهد شد و اگر دست از يارى شما بردارد چه كسى بعد از او شما را يارى خواهد كرد و مؤمنان بايد تنها بر خدا توكل كنند.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: رهبر حکیم انقلاب این آیات را شاهد آوردند که بگویند امام اعتقاد به وعده‌های الهی داشت، این وعده‌های الهی در قرآن است، البته ما هم این آیات را خوانده‌ایم اما امام راحل با اعتقاد این آیات را خواند و گفت من اگر خدا را یاری کنم، خدا نمی‌گذارد من زمین بمانم و کار من را درست انجام می‌دهد، در ادامه نیز دیدیم که همین اتفاق افتاد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها