مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی:

سیلاب نهمین مخاطره در استان مرکزی است

محترمی گفت: سیلاب یکی از مخاطرات جدی در سطح استان مرکزی و نهمین مخاطره ای است که در استان می تواند به چالش بزرگ تبدیل شود.
کد خبر: ۵۹۴۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱ - 06June 2023
سیلاب نهمین مخاطره در استان مرکزی استبه گزارش ‌دفاع‌پرس از اراک، «امید محترمی» مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی امروز سه شنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی اظهار داشت: اداره کل مدیریت بحران در راستای ارتقای سطح آمادگی دستگاه‌ها و رفع نواقص ملزم به برگزاری مانورهای مختلف با سناریوهای مختلف در شهرستان‌ها است.
 
وی افزود: سیلاب یکی از مخاطرات جدی در سطح استان مرکزی و نهمین مخاطره‌ای است که در استان می‌تواند به چالش بزرگ تبدیل شود.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی تصریح کرد: در سالهای اخیر سیلاب خساراتی وارد کرده که جبران آنها می‌تواند هزینه زیاد به همراه داشته باشد.
 
وی با اشاره به برگزاری مانور سیلاب در شهرستان شازند و فعالیت بیش از ۶۵۰ نفر در این مانور اضافه کرد: با توجه به عملکرد دستگاه‌ها این اطمینان خاطر را به مردم می‌دهیم که در بین دستگاه‌های امدادی و انتظامی در سطح استان وضعیت مطلوبی حاکم است.
 
محترمی خاطرنشان کرد: در حوزه ارتباطات و مخابرات و مجموعه اداره کل غله و صمت ضعف‌هایی وجود دارد که باید ارتقا یابد. در برخی دستگاه‌ها از جمله صمت هماهنگی لازم وجود ندارد که این نیز باید بررسی و رفع شود.
 
وی اضافه کرد: در این مانور نواقصی در حوزه یافتن مصدومین در آوار نیز وجود داشت که در این خصوص دوره‌هایی باید برگزار شود.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی با اشاره به بارش‌های همرفتی در استان در هفته گذشته بیان کرد: این بارش‌ها لحظه‌ای و منطقه‌ای با خسارات سنگین است که شهر تلخاب و ۱۲ روستا در این بارش‌ها دچار آسیب شدند اما با اقدامات دستگاه‌ها خسارت به حداقل رسید، پیش بینی خسارت این روستاها ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است. در مجموع یک منزل مسکونی دچار آسیب جدی شد.
 
محترمی با اشاره به اینکه برخی شهرداران اعتقادی به ساماندهی حوزه رودخانه‌ای ندارند اضافه کرد: در دو سال اخیر در اراک اقدامی در این حوزه انجام نشده، حدفاصل بین پارک امیرکبیر و حوزه شهری اراک یک گرفتگی وجود دارد که در صورت بروز سیلاب، در این مسیر دو هزار خانه تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.
 
وی خاطرنشان کرد: برخی امکانات و تجهیزات در مجموعه‌های آتش نشانی‌ها در سطح استان کافی نیست.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی اضافه کرد: از ابتدای تیرماه ارزیابی شهرداری‌های آغاز می‌شود و حتماً باید این تجهیزات از سوی شهرداری‌ها تأمین شود.
 
محترمی تصریح کرد: سه شهرهای خنداب، شازند و محلات سوله‌های مدیریت بحران وجود ندارد که با استفاده از ظرفیت شهرستان‌ها می‌توان این سی لوها را در این شهرستان‌ها ایجاد کرد. برای داشتن یک مجموعه مدیریت بحران با تجهیزات خوب، ۱۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
 
وی ادامه داد: احتمال فرو نشست در شهر توره وجود دارد که نیاز به بررسی بیشتر است، مرکز تخفیفات وزارت راه و شهرسازی در این رابطه نیازمند اعتبار است.
 
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار