در جلسه نقد و بررسی فیلم «دسته دختران» در زنجان مطرح شد؛

فیلم «دسته دختران» فرصتی برای نمایش نقش بانوان در دفاع‌مقدس

در جلسه نقد و بررسی فیلم «دسته دختران» در زنجان عنوان شد این فیلم فرصتی برای نمایش نقش بانوان در هشت سال دفاع‌مقدس است.
کد خبر: ۵۹۴۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹ - 06June 2023

به گزارش دفاع‌پرس از زنجان، در ادمه اکران فیلم «دسته دختران» ویژه محققین و نویسندگان پایداری نشست نقد و بررسی با حضور «ناهید شکری» از بانوان ایثارگر جبهه و جنگ و «علی مهدیخانی» استاد دانشگاه و تحلیگر ادبیات پایداری در حوزه هنری استان برگزار شذد.

«ناهید شکری» این فیلم را فرصتی برای لمس شرایط هشت سال دفاع مقدس و نقش بانوان در آن عنوان کرد و ادامه داد: در این ایام زنانی که در شهرهای جنوبی زندگی می‌کردند در کنار مردان به مقابله با دشمن می‌پرداختند،

این بانوی بهیار زنجانی گفت: در ادامه جنگ نیز بانوانی از سایر استان‌های کشور در پشت خط‌ مقدم برای تدارکات و امدادرسانی حضور یافتند.

شکری با اشاره به اینکه ساخت چنین فیلم‌هایی برای نشان دادن تاریخ ایران بسیار حائز اهمیت است، عنوان کرد: در هشت سال دفاع مقدس زنان و مردان با سختی تمام در مقابل مشکلات و چالش‌های جنگ ایستادگی کردند.

وی با اشاره به اینکه در این داستان به زیبایی و با مهارت تمام به وقایع هشت سال دفاع مقدس پرداخته شده است، بیان کرد: این ایام باید زنده نگه داشته شود.

این بانوی فعال عرصه دفاع‌مقدس، وجود چند گروه از بانوان در این فیلم را نماد بانوان امروز عنوان کرد و افزود: به نظر من کارگردان تلاش می‌کرده نشان دهند که بانوان همه نسل‌ها پشت انقلاب باشند.

«علی مهدیخانی» از اساتید دانشگاه و تحلیگر ادبیات پایداری نیز در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای ۱۵ خرداد اظهار داشت: همه ما این انقلاب و نظام را مدیون امام می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از محل‌هایی که در آن بین زنان و مردان تفاوتی وجود ندارد بحث دفاع است، افزود: طبق شرع و عرف نیز ورود بانوان به جبهه‌های جنگ امری طبیعی است که سبقه تاریخی حضور بانوان در جبهه‌های نیز به صدر اسلام برمی‌گیرد.

مهدیخانی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس بانوان هم پای مردان در جنگ حضور داشتند، تاکید کرد: نشان دادن رشادت‌های بانوان در این ایام ضروری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار