مسئول بسیج ادارات استان قزوین:

بسیج بهترین ظرفیت برای فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به رعایت الگوی مصرف است

سرهنگ «فیضی» گفت: بسیجیان به‌عنوان یک نیروی مردمی در فرهنگ‌سازی و دعوت مردم به رعایت الگوی مصرف مشارکت می‌کنند.
کد خبر: ۵۹۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲ - 07June 2023

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، همایش نقش بسیج در مدیریت مصرف با حضور «مسعود خواجه‌وند» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، محجوب معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای، حجت‌الاسلام «محمدی» دبیر شورای فرهنگی صنعت آب و برق و سرهنگ پاسدار «حسین فیضی» مسئول بسیج ادارات و فرماندهان پایگاههای بسیج ادارات استان قزوین در سالن جلسات شرکت توزیع نیروی برق قزوین برگزار شد.

سرهنگ فیضی در این نشست اظهار داشت: انرژی برق از زیرساخت‌های اساسی و مهم در توسعه کشور محسوب می‌شود و قطع حتی یک ساعت آن می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به بخش‌های مختلف وارد کند.

وی بیان کرد: با توجه به تاکیدات دینی و توصیه بزرگان به دوری از اسراف و رعایت صرفه جویی در همه امور زندگی لازم است مه این آموزه ها در میان مردم بازگو شود و برای اجرای آن اصرار کنیم تا شاهد اصلاح برخی رفتارهای غلط در جامعه باشیم.

مسئول بسیج ادارات استان قزوین یادآورشد: بسیجیان به عنوان یک نیروی مردمی خود را ملزم می دانند در فرهنگ‌سازی و دعوت مردم به رعایت الگوی مصرف مشارکت کنند و در تابستان امسال با استفاده از همه ظرفیت خود برای کاهش مصرف در ادارات نیز اقدام می کنیم.

فیضی تصریح کرد:  امروز حفظ سنگر انقلاب مهم است و باید از بیت‌المال صیانت کنیم، مسئولیت‌پذیر باشیم، به رسالت خود عمل کنیم و مراقب باشیم که به سرمایه های کشور آسیب وارد نشود.

وی گفت: برخی ادارات ما زیرساختی و حساس است و باید مراقب باشیم خدمت‌رسانی آنها متوقف نشود و حضور در همایش های آموزشی و تخصصی که برای اصلاح الگوی مصرف ضروری است تا با درک درست موضوع برای تبیین و اطلاع‌رسانی آن تلاش کنیم.

مسئول بسیج ادارات استان قزوین یادآورشد: به‌عنوان همیار انرژی حتماً بایستی در جلسه با کارمندان برای فرهنگ‌سازی با کمک کارشناسان اقدام کنید و ضمن بارگذاری محتوای تولیدشده زمینه‌ساز رعایت الگوی مصرف توسط مشترکان در ادارات باشید.

فیضی عنوان کرد: متاسفانه موضوع کمبود آب نیز جدی شده و ذخیره سد طالقان مناسب نیست و در وضعیت خوبی نیستیم و بیش از ۸۰ درصد مصرف آب‌های زیرزمینی در بخش کشاورزی است و کاهش ۵۰ درصدی آب کانال نیز یک تهدید و هشدار است که باید آن را جدی بگیریم و مردم را به صرفه جویی دعوت کنیم.

وی اظهار داشت: باید فرهنگ‌سازی کنیم و راه‌های درست مصرف کردن را به مردم آموزش دهیم؛ در این راستا جهاد تبیین در اولویت قرار دارد و یک فریضه و جهاد و واجب عینی است؛ لذا همه باید نقش آفرین باشیم و سمپاشی علیه نظام را خنثی کنیم.

سرهنگ فیضی گفت: انقلاب با مشکلات و جنگ اقتصادی و فرهنگی مواجه است و تورم و حجاب و عفاف از چالش‌هایی است که روی روح و ذهن مردم تاثیر دارد و ما بایستی به داشته‌ها افتخار کرده و دستاورد‌ها را بازگو کنیم و با مطالبه‌گری خود، همراه دولت باشیم.

وی گفت: امروز کوچکترین قصور و کوتاهی مدیران و بسیجیان متوجه ولایت می‌شود و ما وظیفه داریم با خدمت صادقانه جایگاه رهبری را تقویت کرده و با تبیین و روشنگری در مسیر اهداف گام برداریم و در جامعه امید ایجاد کنیم.

این مسئول اضافه کرد: ولایت فقیه انقلاب را تا اینجا رسانده و باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا خون ۲۳۰ هزار شهید هدر نرود و چون ولایت مظلوم مانده، امروز جوانان به جهاد تبیین نیاز دارند.

مسئول بسیج ادارات استان قزوین یادآورشد: حضور حداکثری در انتخابات را جدی بگیرید و نگذارید که این رویداد مهم را زیر سوال ببرند؛ زیرا امسال بسیار مهم و حساس است.

وی بیان کرد: سبک زندگی اسلامی و زیست عفیفانه هم اهمیت دارد و باید تبدیل به فرهنگ شود و مدیریت مصرف و دوری از تجمل و ترویج ازدواج آسان توسط نیرو‌های جهادی و بسیجی جدی گرفته شده و تبلیغ شود.

سرهنگ فیضی یادآور شد: آگاه‌سازی جوانان به ازدواج آسان، بیان اهمیت جمعیت و فرزندآوری، تشویق به فرزندآوری و پیشگیری از طلاق و اعتیاد نیز در اولویت بعدی است که ریشه بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی است که باید در این زمینه هم فعال باشیم.

این مسئول بسیجی اظهار داشت: برپایی نشست و کارگاه تولید محتوا در خصوص حجاب و عفاف، راه‌اندازی شورای امر به معروف، توجه به آموزش‌های دفاعی و نظامی و برگزاری رزمایش‌ها را جدی بگیرید تا در زمان بحران غافلگیر نشویم.

وی فعال شدن حلقه صالحین را ضروری دانست و گفت: برپایی میز خدمت و اردوی جهادی در اولویت باشد؛ زیرا میز‌های خدمت تاثیرگذار بوده و بسیاری از مشکلات را حل کرده است.

فیضی بیان کرد: جمع‌آوری کمک‌های مومنانه با کمک مرکز نیکوکاری بسیج و کمیته امداد، استفاده از فرصت مناسبت‌ها در کنار آن کارگاه‌های آموزشی، مشارکت در اعزام افراد به اردو‌های راهیان نور غرب و جنوب و راه‌اندازی اردوی پیشرفت برای آشنایی جوانان با پیشرفت‌های کشور را در دستور کار فعالیت‌های بسیج ادارات قرار دهید.

وی عنوان کرد: برگزاری اردو‌های زیارتی و سیاحتی، مسابقات ورزشی، بویژه پیاده روی و کوهپیمایی و دیدار با خانواده شهدا و نظارت ستادی از دیگر برنامه‌هایی است که باید بسیجیان در اجرای آن‌ها جدی باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها