مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

مزار شهدای گرانقدر مدفون در صحن امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان ساماندهی می‌شود

«کرمی» گفت: مزار شهدای گرانقدر مدفون در صحن امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان ساماندهی می‌شود.
کد خبر: ۵۹۴۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸ - 07June 2023

مزار شهدای گرانقدر مدفون در صحن امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان ساماندهی می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از زنجان، حجت‌الاسلام «مختار کرمی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان امروز در دیدار با مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه همه اقشار و طبقات مختلف مردم با هر عقیده‌ای برای شهدا احترام قائلند و خود را مدیون شهدا می‌دانند، اظهار کرد: ساماندهی مزار شهدای امامزاده و ساخت یک یادبود مناسب برای ایشان ضروری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان عنوان کرد: باید این ساماندهی برازنده شهدا باشد البته این در طرح جامع امامزاده پیش بینی شده که باید اقدامات در این راستا مطابق و هماهنگ با طرح جامع باشد تا دوباره کاری صورت نگیرد.

«عباس برزگر» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز در این دیدار به مردمی‌سازی تکریم شهدا تاکید کرد و گفت: فعالیت‌های تکریم و تجلیل از شهدا باید منسجم، هدفمند و با برنامه باشد.

وی ادامه داد: این اداره کل برای ساماندهی مزار شهدای شهری و روستایی برنامه دارد و تلاش دارد این امر را به سرانجام برساند.

 برزگر از آمادگی بنیاد شهید استان برای مشارکت در ساماندهی مزار شهدای امامزاده خبر داد و گفت: این ساماندهی بخاطر قرار داشتن قبور مطهر شهدا در صحن امامزاده عظیم الشأن سید ابراهیم (ع) باید کمی متفاوت تر از گلزارهای دیگر باید باشد.

برزگر در ادامه بر استفاده از ظرفیت های امامزادگان ، بقاع ، اماکن مذهبی و دستجات عزاداری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی بیشتر شهدا تاکید کرد و گفت: خواستگاه شهدای ما همین امامزادگان و مساجد بوده است .

مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان در پایان گفت: قصد داریم از ماه محرم امسال هر شهید را با عنوان ناصرالحسین معرفی کنیم.

«علی قنبری» مدیر اجرایی امامزاده سید ابراهیم (ع) نیز در این جلسه از عزم مدیریت جدید این امامزاده بر ساماندهی و بهبود وضعیت اداره و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در این مکان مقدس خبر داد و گفت : با توجه به زمانبر بودن اجرای طرح جامع ، باید در ساخت یادبود و ساماندهی مزار شهدای عزیز واقع در امامزاده با همکاری و هم افزایی همه ادارات و نهادهای دخیل در این امر تسریع شود.

 هفت شهید دوران جنگ تحمیلی به نام‌های

۱)شهید حسین شاکری نوری

۲)شهید صمد عبادی

۳) شهید مظاهر بهمنی

۴) شهید عمران هاشمی

۵) شهید حشمت الله سلطانی

۶) شهید بهمن سلطانی

۷) شهید ابوالقاسم شاپور زاده

 در صحن امامزاده حضرت سید ابراهیم ع زنجان مدفون هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها