فرمانده دوران دفاع مقدس:

علت دشمنی آمریکا شکستن غرور و هیبتشان توسط ایران است

سردار «اسدی» با بیان اینکه دشمنی امریکا با ما تمام نخواهد شد گفت: به اذعان صاحب‌نظران و مسوولان و فرماندهان آمریکایی ما هیبت آمریکا را در جهان شکستیم و تا امریکا به گفته خودش غرور و هیبتمان را نشکند دست‌بردار نخواهد بود.
کد خبر: ۵۹۴۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲ - 07June 2023

علت دشمنی آمریکا در غرور و هیبت از دست رفته آنها در مواجهه با ایران استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سردار سرتیپ پاسدار «محمد جعفر اسدی» فرمانده لشکر پیروز المهدی در دوران دفاع مقدس امروز چهارشنبه 17 خرداد در آیین رونمایی از کتاب «رسم جهاد ۲» که با حضور راوی اثر «عبدالرحمان جزایری»، سردار«سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس، «مجتبی دهقان‌پور» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و جمعی از پپیشکسوتان دفاع مقدس به ویژه از جهاد سازندگی و کانون سنگرسازان بی سنگر در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس برگزارشد با بیان اینکه دشمنی امریکا با ما تمام نخواهد شد اظهار داشت: به اذعان صاحب‌نظران و مسوولان و فرماندهان آمریکایی ما هیبت آمریکا را در جهان شکستیم و تا امریکا به گفته خودش غرور و هیبتمان را نشکند دست‌بردار نخواهد بود.

فرمانده اسبق نیروی زمینی سپاه  ابتدا خاطرنشان کرد: میهمان ویژه این جلسه عبدالرحمان جزایری علاوه بر نبوغ مهندسی به انس و الفت با قران کریم نیز شهرت داشتند و به همین خاطر باید اذعان داشت که همه ما ایمان و شرافتی که اکنون داریم مدیون امام خمینی(ره) هستیم زیرا زمان طاغوت، تدریس و تفسیر قرآن برابر با تبعید و زندان بود و در ادامه نیز مقام معظم رهبری 34 سال کیان امت را بعد از امام به دست گرفته و کشتی انقلاب را به سمت فلاح و رستگاری پیش بردند.

فرمانده لشکر المهدی در دوران دفاع مقدس گفت: وقتی از جهاد سازندگی و سنگرسازان بی‌سنگر حرف می‌زنیم همه یاد مهندسی رزمی جبهه و عبدالرحمن جزایری‌ها می‌افتند زیرا این بچه‌های مخلص هرکاری که لازم بود انجام می‌دادند و بسیاری از مواقع پیشقدم‌تر ازهمه در خط مقدم جبهه حضور داشتند و بسیاری از مشکلات و معضلات و گره‌های جنگ تحمیلی به دست مبارکشان باز شد.

سردار اسدی گفت: بنده 42 سال قبل با برادر قهرمانمان جزایری آشنا شدم و هرچه از وی به خاطر دارم روحیه بالای او بود و به یاد دارم که هرگاه هرچیزی از او می‌خواستیم راهکاری می‌یافتند و فکری برای آن می‌کردند.

حق مطلب در مورد مجاهدت‌های جهاد سازندگی ادا نشده است

وی افزود: ما در ارتفاعات، دو خط الراس جغرافیایی و نظامی داریم که خط الراس جغرافیایی همان است که در نوک قله و در مرئی و منظر دید دشمن است و نظامی اما تحت پوشش و استتار قرار دارد و در جبهه‌ها، جهادگران سازندگی در نوک دید دشمن و در خط الراس جغرافیایی قرار داشتند و برای ما خاکریز و سنگر و ... می‌ساختند و همیشه نیز در خط مقدم و حتی جلوتر از آن قرار داشتند و معرفی حماسه‌سازی جهادگران سازندگی امری واجب است زیرا حق مطلب در مورد آنها گفته نشده است.

فرمانده اسبق نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه گفت: در جنگ تحمیلی طرف مقابل کشتی‌کشتی، لودر و بولدوزر و تجهیزات خالی می‌کرد اما ما اگر بولدوزری خراب می‌شد دیگر جایگزینی نداشتیم و ابتکارات جهاد سازندگی در تهیه تجهیزات و تعمیر آنها بود که جنگ را برای ما ممکن می‌کرد.

نبوغ مهندسی رزمی عبدالرحمان جزایری و جهاد سازندگی فارس

این فرمانده دوران دفاع مقدس با ذکر خاطره‌ای گفت: جهاد سازندگی جاده‌ای را که شاید ساخت آن ماهها زمان می‌برد در 18 شبانه‌روز در ارتفاعات برف‌گیر منطقه حاج عمران راه ساخت که تعجب محمدعلی بشارتی مسوول وقت را هم برانگیخت. سپهبد شهید صیاد شیرازی با دیدن این نبوغ نظامی خطاب به جهادگران استان فارس و آقای جزایری گفتند ما این جاده را مدیون شماییم.

فرمانده لشکر المهدی افزود: در همین تپه و ارتفاعات قمطره بود که شهید جاویدی افتخارآفرینی کرد و در عملیات والفجر در حالی که پادگان حاج عمران توسط نظامیان ما به اشغال درآمده بود، گردان فجر لشکر المهدی ما تحت محاصرهٔ حزب بعث عراق در می‌آید و حدود ۵ روز این محاصره طول می‌کشد و در روز آخر برخی فرماندها دفاع مقدس از جمله سپهبد شهید صیاد شیرازی به شهید جاویدی که فرماندهی عملیات را در ان قسمت برعهده داشت دستور عقب‌نشینی می‌دهند اما وی امتناع کرده و در جواب بی‌سیم شهید صیاد شیرازی که از او می‌خواهد که برگردد می‌گوید: «ما به امام قول دادیم که نگذاریم احد بار دیگر تکرار شد» و بعدها لقب سردار تنگه احد را گرفت و تنها فرمانده گردانی بود که امام خمینی پیشانی‌اش را بوسید.

سردار اسدی با اذعان به اینکه مهندس جزایری دید وسیعی داشت گفت: 8 ماه از جنگ تحمیلی گذشته بود که خدمت مهندس جزایری رفتم و وی گفت: این قسمت (اروند رود سمت ایران) را من آزاد می‌کنم و و شما بروید آن قسمت را آزاد کنید که بعدها متوجه شدیم منظور وی دستیابی به دو اسکله البکر و الامیه است که شاهرگ حیاتی عراق بوده و تمام صادرات نفتی عراق از آنها صورت می‌گرفته است و با دستیابی به آن ورق جنگ را می‌توان برگرداند.

ما هیبت امریکا را  در منطقه و جهان شکستیم

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه دشمنی امریکا با ما تمام نخواهد شد گفت: به اذعان روسا و فرماندهان آمریکایی ما هیبت آمریکا را در جهان شکستیم و تا امریکا غرور و هیبتمان را نشکند دست بردار نخواهد بود.

سردار اسدی در پایان با اشاره به آیه کریمه «ربنا افرغ علينا صبرا و ثبت اقدامنا و انصرنا على القوم الكافرين» گفت: برای دستیابی به پیروزی نهایی و عبور از سختی‌ها و شدائد، علاوه بر داشتن صبر، ثبات قدم و استقامت نیز لازم است و به خاطر همین ایمان راسخ و استقامت مردم ما است که امام راحل فرمودند:  «من با جرات مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول اکرم هستند» که نمونه‌های فراوانی برای اثبات این مدعای امام بود که در یک مورد آن ادامه نماز توسط مردم مسلمان و انقلابی ایران پس از انفجار بمب در مسجد بود در حالی که در صدر اسلام نمونه‌های فراوانی داریم که مسلمانان، پیامبر و امیرالمونین را تنها گذاشتند اما همین مردم انقلابی ما بسیج و سپاه و ارتش و جهاد را ساختند.

وی در پایان گفت: در تاثیر انقلاب ما بر دیگر آزادگان جهان همین بس که زمانی تمام ارتش‌های عربی از اسرائیل شکست می‌خوردند اما امروز عده قلیلی با تاثیر از انقلاب ما در جنوب لبنان یا غزه اسرائیل را خوار و زبون کرده‌‍اند.

رسم جهاد 2 که همچون مجموعه آثار رسم جهاد که به نوعی تاریخ شفاهی دفاع مقدس از زبان سنگرسازان بی‌سنگر جهاد سازندگی هستند، روایت عبدالرحمان جزایری از فرماندهان جنگ تحمیلی از پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد است که تجربه‌های کار جمعی در پشتیبانی و مهندسی جنگ به خصوص به دست سنگرسازان بی سنگر جهاد سازندگی را روایت می‌کند که کار تحقیق و تدوین این کتاب را نیز محمدرضا حسینی و علی مشایخی انجام داده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها