رئیس قوه قضائیه تأکید کرد؛

ضرورت رعایت اصل شایسته‌سالاری در انتصاب‌ها

حجت‌الاسلام «محسنی اژه‌ای» گفت: رعایت اصل شایسته‌سالاری در انتصاب‌ها و استفاده از نیرو‌های کارآمد در مسئولیت‌های مختلف امری ضروری است.
کد خبر: ۵۹۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱ - 08June 2023

ضرورت رعایت اصل شایسته‌سالاری در انتصاب‌ها/ نیرو‌های کارآمد به‌کارگیری شوندبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «غلامحسین محسنی اژه‌ای» رئیس قوه قضائیه امروز در جمع مسئولان قضائی استان که در دادگستری استان برگزار شد، اظهار داشت: گاهی اوقات برای حل ریشه‌ای برخی از امور، راهی به جز حضور میدانی مسئولان و بررسی اوضاع و شرایط از نزدیک و متعاقباً انتقال مطالب به‌دست آمده به سایر مسئولان امر، وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امروز یکی از موضوعات امیدآفرین در کشور این است که همه اقشار مردم به ویژه جوانان احساس کنند مسئولان و مدیران کارآمدی دارند، افزود: ایجاد امید در جامعه، به صِرف قول و حرف زدن مسئولان ایجاد نمی‌شود بلکه باید برای امیدآفرینی، «عمل» نیز همراه «قول» مسئولان باشد.

رئیس قوه قضائیه گفت: از جمله اموری که می‌تواند موجب امیدآفرینی در میان مردم و ارتقا کارآمدی نظام شود، حرکت همراه با برنامه از سوی مسئولان است.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه، بر ضرورت رعایت اصل شایسته‌سالاری در انتصاب‌ها و استفاده از نیرو‌های کارآمد در مسئولیت‌های مختلف تاکید کرد و گفت: چنانچه ما در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف از نیرو‌های کارآمد استفاده کنیم، کار‌ها با هزینه کمتر و بهره‌وری بیشتر انجام خواهد شد.

رئیس قوه قضائیه بر لزوم هماهنگی میان مسئولان با یکدیگر و هم‌افزایی ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف در درون استان نیز تاکید کرد و گفت: نباید به ظرفیت‌های موجود در کشور، به صورت بخشی و جزیره‌ای نگاه کرد.

رئیس قوه قضائیه مسائل مربوط به حوزه زمین و محیط زیست و همچنین مسائل مرتبط با حوزه‌های اشتغال و صنعت را از جمله موضوعات اولویت‌دار استان مازندران عنوان کرد و گفت: مدیران استان مازندران باید در استفاده از زمان و امکانات و همچنین چگونگی تصمیم‌گیری در خصوص مسائل چندوجهی و چندگانه در این استان، دقت نظر بسیار بالایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه مدیران استان مازندران باید مسائل و مشکلات اساسی و اولویت‌دار استان را احصاء و در راستای رفع آن‌ها تلاش کنند، گفت: باور من این است که بخش عمده‌ای از مشکلات و مسائل استان مازندران در نتیجه همفکری مسئولان و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف، در درون خود استان قابل حل و فصل است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار