وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی:

تجهیزات پیشرفته پزشکی را به مناطق محروم می‌رسانیم

عین‌اللهی، گفت: سیاست دولت توسعه زیرساخت بهداشت و درمان در مناطق محروم است، از این رو تلاش می‌کنیم تا تجهیزات پیشرفته پزشکی را به مناطق محروم برسانیم.
کد خبر: ۵۹۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰ - 08June 2023

تجهیزات پیشرفته پزشکی را به مناطق محروم می‌رسانیمبه گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، امروز، ۱۸ خرداد، در جریان سفر دور دوم ریاست جمهوری به استان آذربایجان‌شرقی ضمن حضور در شهرستان هشترود و در حاشیه افتتاح سی‌تی اسکن بیمارستان امام حسین  (ع) در جمع خبرنگاران، از افزایش ذخایر دارویی در سطح کشور خبر داد و گفت: امسال تمام انرژی ما معطوف بر افزایش ذخایر دارویی بوده است چرا که معتقدیم اگر در بحث دارو تنها به موضوع سر به سر اکتفا کنیم با کمبود روبرو خواهیم شد.

وی ادامه داد: تقریباً ذخایر دارویی ۷۰ درصد افزایش داشته و خوشبختانه تولید نیز به اندازه کافی در سطح کشور انجام شده است.

عین‌اللهی، همچنین با اشاره به ضرورت مقاوم سازی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بهداشتی گفت: در سطح استان آذربایجان‌شرقی از مسئولین مربوطه می‌خواهیم تا ساختمان بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها را به صورت جدی مورد بررسی کارشناسی قرار دهند و اقدامات مورد نیاز برای مقاوم‌سازی بیمارستانها انجام شود.

وزیر بهداشت، افزود: سی تی اسکن بیمارستان هشترود به عنوان یکی از دستگاه‌های پیشرفته و قابل ارتقاء با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان امروز مورد افتتاح قرار گرفت.

وی، با اشاره به حضور تمامی معاونین وزارت بهداشت در استان آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به سفر رئیس‌جمهور محترم به استان آذربایجان شرقی امروز توفیق یافتیم در خدمت مردم عزیز این منطقه باشیم و ما در وزارت بهداشت با تمام توان و با حضور تمامی معاونین امروز و فردا در تبریز حاضر هستیم.

عین‌اللهی، ادامه داد: معاونین و مدیران وزارتی امروز ضمن حضور در مناطق و شهرستانها از نزدیک در جریان اقدامات صورت گرفته قرار می‌گیرند و عصر امروز با حضور تمامی معاونین و اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی تبریز جمع بندی موارد مطرح شده و اقدامات پیش رو برگزار می شود.

وزیر بهداشت، از تخصیص اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح استان خبر داد و گفت: پروژه‌های متعددی در سطح استان آذربایجان‌شرقی در حال انجام است و تلاش می‌کنیم تا با تخصیص اعتبارات کافی پروژه‌ها به نتیجه مطلوب برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار