معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح کرد؛

مهمترین چالش‌های سازمان برنامه و بودجه کشور در ارتباط با برنامه هفتم

«ممبینی» اصلاح ساختار بودجه، توجه به بحث مولدسازی و بازتعریف رابطه دولت و نفت را مهمترین چالش‌های برنامه هفتم خواند و گفت: به زودی لایحه برنامه هفتم تقدیم مجلس می‌شود.
کد خبر: ۵۹۵۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰ - 08June 2023

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، «رحیم ممبینی» معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور امروز (پنجشنبه) در جلسه‌ای با معاونان و مدیران سازمان در آذربایجان شرقی با اشاره به روند تدوین برنامه هفتم توسعه کشور، اظهار داشت: در مجموع حدود ۳۱۰ ماده پیش بینی،۸۰ ماده جمع‌آوری و برخی از کارهای تقنینی و ویرایشی مرتبط انجام شده است.

وی اصلاح ساختار بودجه، توجه به بحث مولدسازی و بازتعریف رابطه دولت و نفت را مهمترین چالش‌های سازمان در ارتباط با برنامه هفتم خواند و گفت: در این موارد احکام بسیار خوبی پیشنهاد شده و به زودی لایحه برنامه هفتم تقدیم مجلس می‌شود.

وی اذعان کرد: در بحث اصلاح ساختار بودجه دو مرحله‌ی بودجه در مجلس تصویب شده که در مرحله اول منابع بر اساس بخش و مصارف هم بر اساس امور و فصول به مجلس اعلام می‌شود.

ممبینی افزود: در مرحله دوم صرفا موضوعات و برنامه‌های دستگاه‌های اصلی به مجلس ارائه می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه ما هنوز دچار خودسانسوری هستیم و مطالب را واضح به مردم بیان نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: وضعیت منابع سال جاری مناسب نبوده و باید تمهیداتی در ارتباط با مصارف در نظر گرفت و مسائلی را شفاف سازی کرد.

وی گفت: برنامه مرکز این است که به سازمان‌های استان‌ها توجه ویژه‌ای صورت گرفته و برخی از محدودیت‌های پرداختی و رفاهی در استان‌ها رفع و فاصله با مرکز به حداقل برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها