معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران خبر داد؛

تربیت بیش از ۱۱ هزار دانش آموز پیش دبستانی در موسسات قرآنی مازندران

حجت‌الاسلام «درخشنده» از تربیت بیش از ۱۱ هزار دانش آموز پیش دبستانی در موسسات قرآنی مازندران خبر داد.
کد خبر: ۵۹۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳ - 08June 2023

تربیت بیش از ۱۱ هزار دانش آموز پیش دبستانی در موسسات قرآنی مازندرانحجت‌الاسلام «علی اکبر درخشنده» معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری، با اشاره به ظرفیت و فعالیت بیش از ۹۰۰ مرکز قرآنی در قالب مؤسسه و خانه قرآن اظهار داشت: همچنین ۲۳۰ مؤسسه قرآنی و ۷۰۰ خانه قرآنی و شهری فعال هستند.

 وی با بیان اینکه استان مازندران بعد از استان تهران بیشترین موسسه قرآنی را در کشور داراست، افزود: در حال حاضر در این مؤسسات بیش از ۱۱ هزار دانش آموز پیش دبستانی و هفت هزار کودک قبل از پیش دبستانی در قالب مهد قرآن تحت پوشش و تربیت هستند.

حجت الاسلام درخشنده با بیان اینکه در سال گذشته با ۹۹۴ برنامه رتبه دوم را در فعالیت‌های قرآنی کشور کسب کردیم، ادامه داد: در ماه رمضان امسال با دو هزار و ۷۰۹ برنامه رتبه اول را در این بخش کسب کردیم.

این مسئول به محور‌های مهم فعالیتی سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: در حوزه برنامه آموزشی و تبلیغی ترویجی برنامه‌های متنوعی در مناسبت‌های ملی و مذهبی در سطح استان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران از برگزاری بیش از ۵۰ عنوان فعالیت‌های قرآنی در سطوح مختلف اعم از تربیت معلم، مدرس، داور، مربی پیش دبستانی قرآن و ... خبر داد و بیان کرد: همچنین طی دو دهه گذشته ۱۲ هزار مربی و معلم قرآن دارای گواهینامه تدریس تربیت شده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار