مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز:

حیای مردان، زمینه ساز حجاب و عفاف در زنان است

«جابری انصاری» با بیان اینکه مردان نیز دارای حد و‌مرزی برای پوشش خود هستند گفت: حیا و سلامت اخلاقی تنها مختص بانوان نیست و شامل حال مردان نیز می‌شود.
کد خبر: ۵۹۵۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸ - 08June 2023

حیای مردان، زمینه ساز حجاب و عفاف در زنان استبه گزارش دفاع‌پرس از البرز، سعید جابری انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، عصر امروز در جمع فعالان فرهنگی استان البرز، در خصوص مسأله حجاب و عفاف، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه: «مسئله حجاب، محرم و نامحرم، نگاه کردن و نگاه نکردن، همه به خاطر این است که قضیه عفاف در این بین، سالم نگه داشته شود» اظهار داشت: اسلام به مسئله عفاف زن اهمیت می‌دهد؛ البته عفاف مرد هم مهم است؛ عفاف، مخصوص زنان نیست؛ مردان هم باید عفیف باشند.

وی افزود: بسیاری از ما تصور می‌کنیم که حجاب و پوشش فقط مخصوص زنان است و با شنیدن کلمه «حجاب» ذهن مان سریع به چادر منتقل می‌شوداما اینطور نیست، آقایان هم باید در پوشش خود باید و نباید‌هایی را رعایت کنند.. باید حواسمان باشد که گره خوردن واژه حجاب با نام زنان، نباید عاملی شود که از پوشش مردان جامعه غفلت کنیم. وی گفت: فرهنگ غربی، از شبکه‌های معاند به جامعه ما تزریق می‌شود. آقایان با پوشش نامناسب به عنوان مثال با شلوارک در انظار و اماکن عمومی ظاهر می‌شوند و یک نوع هنجارشکنی را سبب می‌شوند؛ بنابراین مردم از دستگاه‌های مسئول این انتظار را دارند، با این نوع هنجارشکنی‌ها برخورد شود.

جابری انصاری، ادامه داد: اغلب لباس‌ها و شلوار‌های تنگ، شلوار‌های جین پاره و چاک‌چاک، تی‌شرت‌های آستین‌حلقه‌ای منقش به انواع و اقسام تصاویر نامتعارف و غیراخلاقی، شلوار‌هایی با فاق خیلی کوتاه یا خیلی بلند، لباس‌هایی با یقه‌های بسیار برهنه‌تر از حد معمول و... نمونه‌هایی از لباس‌هایی هستند که مردان باید حواسشان باشد که مصداق لباس‌هایی نباشند که شرع در مورد پوشیدن آن‌ها حکم به احتیاط داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز اذعان کرد: اگر در یک جامعه فقط از بانوان انتظار داشت رعایت حجاب و عفاف را مدنظر قرار دهند و مردان به حال خود رها شوند آن جامعه نمی‌تواند در موضوع حجاب و عفاف موفق عمل کند. وی افزود: تجربه نشان داده در طول تاریخ هرگاه مردان جامعه‌ای برای عفت، حیا و حجاب ارزش قائل بوده‌اند زنان آن جامعه نیز با حیا و با عفت بوده‌اند.

بی شک در جامعه‌ای که به حجاب و عفاف هم از جانب بانوان و هم از جانب آقایان اهمیت داده می‎شود آن جامعه از بسیاری آسیب‎ها و معضلات اجتماعی مصون می‌ماند.

جابری انصاری، یکی از اصلی‌ترین دستاورد‌های رعایت عفاف مردانه را ایجاد و افزایش امنیت اجتماعی در جامعه دانست و تاکید کرد: امنیت اجتماعی مبنای امنیت روانی و فرهنگی آحاد یک جامعه است خودداری از آزار‌های کلامی و فیزیکی علیه زنان در معابر یکی از نماد‌های عفاف مردانه است.

وی خاطرنشان کزد: رسانه‌ها و سایر ابزار‌های فرهنگی و اجتماعی باید در خدمت اشاعه عفاف و حجاب قرار بگیرند، نقش الگو‌های رفتاری و دستگاه‌های مرجع فرهنگی نیز در این زمینه غیر قابل انکار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار