دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

صهیونیست‌ها درباره فتاح چه گفتند؟

رژیم صهیونیستی و مقامات آن اندکی پس از رونمایی جمهوری اسلامی ایران از موشک «هایپرسونیک فتاح» در لافی بزرگ و ادعایی مضحک عنوان کردند که همیشه پاسخ بهتری برای مقابله با کشورمان دارند.
کد خبر: ۵۹۵۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 09June 2023

ادعای مضحک رژیم صهیونیستی پیرامون مقابله با موشک هایپرسونیک ایرانگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: هنوز ساعتی از رونمایی موشک «هایپرسونیک فتاح» توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نگذشته بود که مقامات کشور‌های غربی به خصوص آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی پیرامون این دستآورد بزرگ و بی نظیر کشورمان اقدام به موضع گیری کرده و ضمن محکوم کردن این پیشرفت بسیار عالی و منحصر به فرد ایران سعی کردند تا این موضوع را کم اهمیت جلوه بدهند.

اما در میان مقامات و سران تل‌آویو «یوآو گالانت» وزیر دفاع رژیم صهیونیستی بود که بسیار سریع نسبت به این فتح بزرگ و دستآورد عظیم نیرو‌های نظامی و مشخصا نیروی هوافضای سپاه موضوع گیری کرد و سعی کرد تا ضمن محکوم کردن این پیشرفت کشور، در ابتدا این موضوع را لافی بزرگ جلوه دهد و سپس در سخنی که کاملا با موضع گیری نخست او تفاوت داشت و نشان از پذیرفتن دستیابی کشورمان به تکنولوژی موشک «هایپرسونیک» بود ادعا کرد که آن‌ها همیشه راه و پاسخ بهتری برای مقابله با ایران دارند.

البته باید به این نکته هم خوب توجه کنیم که «یوآو گالانت» وزیر دفاع رژیم صهیونیستی بعد از ساعتی از انتشار اخبار و گزارش‌ها درمورد رونمایی جمهوری اسلامی ایران از موشک «هایپرسونیک فتاح» جدید گفت که این رژیم همیشه راه حلی برای مقابله خواهد داشت. اظهارنظری که نشان از این موضوع دارد که سران و مقامات تل‌آویو از این دستآورد جدید نظامی کشورمان غافلگیر و عصبانی شده و همانند موارد گذشته در فراری رو به جلو سعی کردند تا ضمن نادیده گرفتن پیشرفت‌های ایران خودشان را در موضع قدرت نشان بدهند.

از طرف دیگر «گالانت» در واکنش دیگری نسبت به رونمایی موشک «هایپرسونیک فتاح» توسط نیروی هوافضای سپاه گفت: «لاف زنی دشمنانمان درباره پیشرفت‌های تسلیحاتی آن‌ها را می‌شنویم، اما اسرائیل برای هر سلاح جدیدی چه در زمین، چه در هوا و چه در عرصه دریایی پاسخ بهتری دارد.» این در حالی است که کمتر کسی است که نداند رژیم صهیونیستی و ارتش ضعیف آن‌ها در جنگ‌های فراوانی تا امروز ناموفق بوده و شکست خوردند.

بر این اساس اگر بخواهیم نگاهی دقیق و موشکافانه به عملکرد ارتش رژیم صهیونیستی داشته باشیم متوجه می‌شویم که آخرین نمونه آن جنگ پنج روزه با جنبش جهاد اسلامی فلسطین بود که با ضربات سخت و دردناکی که از مقاومت فلسطین دریافت کردند مجبور شدند تا هرچه سریع‌تر این جنگ را به پایان رسانده و با طرف فلسطینی آتش بس امضاء کنند.

حال که با اوضاع و وضعیت رژیم صهیونیستی و ارتش نابسامان و ضعیف و سردرگم آن‌ها بیشتر آشنا شدیم بد نیست که به این مهم نیز بپردازیم که اگر این رژیم و ارتش آن در برابر گروه‌های مقاومت منطقه به خصوص گروه‌های فلسطینی تا این اندازه ضعف و ناتوانی دارد در برابر ارتش بزرگ و قدرتمند جمهوری اسلامی ایران که هزاران بار از جنبش‌ها و گروه‌های مقاومت فعال در سطح منطقه و فلسطین قدرتمندتر است، کوچکترین حرفی برای گفتن ندارد.

در حقیقت باید گفت «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به خوبی نسبت به وضعیت و اوضاع ارتش خود آگاه است و بر زبان راندن چنین سخنانی در مورد مقابله با جمهوری اسلامی ایران و جدیدترین دستآورد آن یعنی موشک «هایپرسونیک فتاح» صرفا کاربردی داخلی داشته و به منظور جلوگیری از فروریختن هرچه بیشتر روحیه و توان نظامیان و ارتش این کشور بیان شده است.

البته نکته جالب در این میان این است که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای آرام کردن افکار عمومی مردم و نظامیان این رژیم در بیانیه‌ای ویدئویی گفت: «می‌دانیم چگونه از شهروندان اسرائیل محافظت کنیم و اگر خدای ناکرده با ما جنگی را آغاز کنند چگونه با یک ضربه کوبنده به دشمنانمان ضربه بزنیم.» این موضوع هم به خوبی نشان از این مهم دارد که اتفاقا مقامات و سران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی راه دفاع و حفاظت از مردم سرزمین‌های اشغالی آن هم با گذشت بیش از نیم قرن از اشغال سرزمین‌های فلسطینی را نمی‌دانند.

اما این پایان ماجرا نیست، زیرا گالانت در اظهاراتی که نسبت به موضوعات روز منطقه بی‌ربط است هشدار داد که «اگر حزب‌الله اشتباه کند و جنگی را علیه اسرائیل آغاز کند، ضربه سختی به آن خواهیم زد و لبنان را به عصر حجر باز می‌گردانیم.» این موضوع هم به خوبی هراس و نگرانی سران و مقامات رژیم صهیونیستی را از تحولات منطقه و قدرت گرفتن جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های مقاومت منطقه نشان می‌دهد. زیرا با قدرتمندتر شدن ایران بی‌شک گروه‌های مقاومت منطقه نیز قوی‌تر خواهند شد.

در پایان باید گفت اظهارات مقامات غربی به خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی نسبت به رونمایی جمهوری اسلامی ایران از موشک «هایپرسونیک فتاح» نشان از اعترافی تلخی از سوی آن‌ها درمورد دستآورد بزرگ و بی‌نظیر کشورمان در حوزه موشک‌های «هایپرسونیک» دارد. اما سخنان مقامات رژیم صهیونیستی فارغ از اعترافی تلخ، هراس و نگرانی آن‌ها را از روبرویی با توانایی جدید کشورمان را به خوبی نمایان می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها