مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس یزد در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

ساماندهی یادمان‌های «شهدای گمنام» شهرستان میبد

سرهنگ «زارع» از ساماندهی یادمان‌های شهدای گمنام شهرستان میبد خبر داد و گفت: شهرستان میبد ظرفیت‌های وسیعی در امر شهداء به ویژه شهداء گمنام دارد و اکثر مراکز دانشگاهی و پارک‌ها مزین به یادمان شهدای گمنام هستند.
کد خبر: ۵۹۵۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴ - 09June 2023

سرهنگ «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد از ساماندهی یادمان های شهدای گمنام شهرستان میبد خبر داد و اظهار داشت: در نشستی که با حضور فرماندار میبد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میبد، رئیس دفتر امام جمعه و رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران برگزار شد بر ساماندهی یادمان های شهدای گمنام تاکید شد.

وی افزود: شهرستان میبد ظرفیت های وسیعی در امر شهداء به ویژه شهداء گمنام دارد و اکثر مراکز دانشگاهی و پارک ها مزین به یادمان شهدای گمنام هستند.

سرهنگ زارع خواستار حمایت همه مسئولان در این زمینه شد و گفت: همه مسئولین باید همت کنند تا با کمک هم، یادمان های شهدای گمنامی که احیانا تکمیل نشده است با طراحی و معماری خوب تکمیل شود.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه های فرهنگی باعث تاثیر روی نسل جوان می شود افزود: برگزاری برنامه های فرهنگی، مذهبی و عقیدتی در یادمان های شهدای گمنام، باعث رونق بخشی و اثرگذاری برنسل نوجوان و جوان می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد با بیان اینکه سهمیه شهدای گمنام در شهرستان میبد کامل شده است گفت: یادمان شهدای گمنام باید در سرتاسر شهرستان میبد با مشارکت خیرین تکمیل شود.

زارع همچنین اضافه کرد: امروز شهداء همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند از امامزاده ها بالاترند چرا که هیج جا گفته نشده است که امامزاده ها زنده اند اما در قرآن به صراحت آمده است که شهداء زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

سرهنگ زارع همچنین بیان کرد: در نشستی که با حضور مسئولان شهرستان میبد برگزار شد بر برگزاری جلسات پیشکسوتان دفاع مقدس، تولید و چاپ کتاب رزمندگان، تکمیل تپه نورالشهدا ندوشن، تامین روشنایی برخی از یادمان ها و تکمیل و بازسازی شهدای دانشگاه میبد تاکید شد.

وی در پایان از فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج میبد و همه دست اندرکاران که گنجینه تاریخی معنوی شهرستان میبد را راه اندازی کرده اند قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار