مسئول بسیج هنرمندان مازندران:

هنرمندان صنایع دستی در حفظ، احیاء و معرفی سنت‌ها نقش دارند

«هراسانی» گفت: هنرمندان صنایع دستی با آفرینش آثار ماندگار، نقش مهمی در حفظ، احیاء و معرفی آئین‌ها و سنت‌های نیک مردمان این سرزمین ایفا می‌کنند.
کد خبر: ۵۹۵۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱ - 09June 2023

هنرمندان صنایع دستی در حفظ، احیاء و معرفی سنت‌ها نقش دارند«حمیدرضا هراسانی» مسئول بسیج هنرمندان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری با تبریک ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی اظهار داشت: صنایع دستی ایران، تبلوری است از اعتقادات، باور‌های دینی، سنت‌ها و آداب و رسوم  است که مشابه و هم سنگ آن در هیچ کجای این کره خاکی وجود ندارد.

وی صنایع دستی را حاصل تلاش دستان توانمند و با ارزشی دانست که با فرهنگ، ایمان و مهربانی عجین شده و به عنوان یک هنر شناخته شده است و افزود: سرچشمه این هنر قلب و روح هنرمند است که توانسته در پرتو این تلاش، باور‌های دینی و اعتقادات اسلامی خود را در تار و پود هنر به ظرافت و به صورتی بارز به اثبات رساند.

هراسانی اذعان داشت: هنرمندان صنایع دستی با آفرینش آثار ماندگار، نقش مهمی در حفظ، احیاء و معرفی آئین‌ها و سنت‌های نیک مردمان این سرزمین ایفا می‌کنند و با کار هنری‌شان مقصودی را بیان داشته و رمز و رازی را آشکار می‌سازند.

این مسئول تصریح کرد: هنرمند ایرانی کسی است که با پشتوانه فرهنگ غنی و سیراب از سرچشمه عرفان، با دست یافتن به مواد گوناگون، مهارت استادانه و احساس زیبایی و نبوغ خود را در بسیاری از دست ساخته‌ها، به ویژه ظرف‌های فلزی، سفالین، شیشه‌ای و دست بافت‌ها نشان داده است.

وی گذر‌های فرهنگ و هنر را راهی برای پیدا کردن هویت شهری شهر‌ها از طریق تابلو و آدرس فرهنگ و هنر دانست و گفت: این مسئله ضمن رونق دادن به گردشگری به عنوان یک برند در محصولات صنایع دستی جا باز کرده است.

هراسانی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه در استان بیش از ۶۰۰۰ هنرمند صنایع دستی در رشته‌های مختلف داریم سازمان بسیج هنرمندان استان مازندران تلاش دارد هنرمندان این رشته را هم سازماندهی و برای فروش بهتر محصولات در کلیه شهرستان‌ها ساماندهی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار