امام جمعه قم:

موشک «فتاح» برگ زرین افتخارات سپاه در عمل به رهنمود قرآن کریم است

آیت‌الله «سعیدی» گفت: دستیابی به فناوری و ساخت موشک هایپر سونیک «فتاح» از خبر‌های خوش برای مردم بود که سپاه توانست با عمل به رهنمود کلیدی قرآن کریم به مسلمانان، برگ زرین دیگری را بر افتخارات خود بیفزاید.
کد خبر: ۵۹۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲ - 09June 2023

موشک «فتاح» برگ زرین افتخارات سپاه در عمل به رهنمود قرآن کریم است

به گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله «سیدمحمد سعیدی» امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای قدس قم، با اشاره به آیه ۷۰ سوره توبه به سنت تغییر ناپذیر الهی درباره عذاب کردن کافران و منافقان پرداخت و اظهار داشت: خداوند می‌فرماید مگر خبر مهم، عاقبت تلخ و سرنوشت ذلت بار اقوام پیشین به شما نرسیده است که به چه عذاب‌هایی گرفتار شدند.

وی با بیان اینکه منافق و کافر هر دو در یک راه گام برمی دارند و عامل انحراف هر دو پیروی از شهوات نفسانی است، گفت: خداوند در این آیه ۶ قوم از اقوام گذشته را نام می‌برد که بر اثر گناه، انحراف و پیروی از شهوات به سرنوشت بدی گرفتار شدند؛ قوم نوح با امواج طوفان، قوم عاد به وسیله باد‌های تند، قوم ثمود با زلزله‌های ویرانگر و قوم ابراهیم به وسیله گرفتن نعمت ها، اصحاب مدین به وسیله ابر‌های آتش بار و قوم لوط که به عمل زشت همجنس بازی مبتلا بودند به عذاب و کیفر الهی نابود شدند.

امام جمعه قم با بیان اینکه خداوند هر گز به کسی ظلم نمی‌کند و عذاب الهی نتیجه اعمال خود آن اقوام بود، افزود: آن اقوام پیامبران را تکذیب و مسخره کردند و برای احکام الهی ارزشی قائل نشدند و قوم پیامبر نیز با این که از سرنوشت اقوام پیشین اطلاع داشتند، ولی عبرت نمی‌گرفتند.

وی در خطبه دوم با اشاره به ۲۰ خرداد سالگرد شهادت شهید سعیدی در زندان رژیم جنایت کار شاه به جرم حق گویی و دفاع از امام در اعتراض به حضور نظامیان آمریکایی در ایران، گفت: دو ویژگی شاخص شهید سعیدی ولایت مداری و حق گویی بود و ایشان با ملی گرا‌ها هیچ رابطه‌ای نداشت و حتی حاضر به ملاقات با این منحرفین نیز نبود.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه دوشنبه روز زیارتی امام رضا علیه السلام است، افزود: امام جواد علیه السلام درباره زیارت پدرشان فرمودند من برای کسی که قبر پدرم را در توس با معرفت به حق و امامت ایشان زیارت کند از جانب خداوند بهشت را ضمانت می‌کنم؛ خود امام رضا علیه السلام در رابطه با معنای زیارت با معرفت به حق فرمودند یعنی هر کس من را زیارت کند در حالی که با حق امامت و لزوم اطاعت از من آشنا باشد خداوند نعمت‌ها، برکات و بهشت را برایش مقدر می‌کند.

وی با بیان اینکه چهارشنبه ۲۴ خرداد روز دحوالارض و تجلی رحمت الهی در گسترش زمین از مکان خانه کعبه است، افزود: در برخی روایات این روز به عنوان روز قیام امام زمان (عج) معرفی شده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه این روز‌ها لایحه عفاف و حجاب و نقش و میزان تأثیرگذاری هر کدام از قوای سه گانه در تدوین آن اذهان را به خود معطوف کرده است، گفت: این لایحه در پاسخ به این پرسش قرار دارد که برای هنجارشکنان چگونه باید مانعی ایجاد کرد تا رفتارشان به رویه‌ای فراگیر در جامعه تبدیل نشود.

وی با بیان اینکه در جامعه با هنجارشکنانی مواجه هستیم که برای پوشش نامناسب خود توجیهاتی از قبیل «هر کسی را در قبر خودش می‌گذارند»، «عیسی به دین خود موسی به دین خود» و «با زور نمی‌شود دیگران را بهشتی کرد» می‌آورند، افزود: وقتی سخن از امر به معروف و نهی از منکر می‌کنیم سخن از قبر نیست بلکه بحث سلب امنیت روانی و زندگی سالم در جامعه است؛ امر به معروف و نهی از منکر به زور بهشتی کردن نیست بلکه جلوگیری از رفتار ناهنجار اجتماعی است که زمینه جهنمی شدن جامعه را در پی دارد.

آیت الله سعیدی با تأکید بر اینکه رفتار‌های ما در جامعه تأثیرگذار است و به مردم ارتباط دارد، گفت: کسانی که در یک کشتی نشسته اند نمی‌توانند تحمل کنند که کسی جای خود را سوراخ کند، زیرا باعث آسیب به دیگران می‌شود؛ امر به معروف و نهی از منکر از واجبات الهی است و ترک آن نشانه جنگ با خدا و عامل نزول بلا است.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب ساخته و پرداخته جمهوری اسلامی نیست بلکه تکلیف شرعی و فهم عقلایی است، اظهار کرد: مطالبه به حق مردم عزیز ما این است که با پدیده زشت ضد عفاف و حجاب که از توطئه دشمنان حکایت دارد باید با تدبیر و در چارچوب قانون برخوردی قاطع، محکم و بازدارنده شود.

امام جمعه قم در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: در بین فرمایشات رهبری دو نکته مهم وجود داشت که اول تبیین شخصیت امام خمینی (ره) و تأثیر دو عنصر ایمان و امید در شروع، ادامه و پیروزی نهضت امام خمینی (ره) و همچنین مؤثر بودن آن در تداوم انقلاب تا ظهور امام زمان (عج) بود.

وی افزود: دومین نکته سخنرانی رهبر معظم انقلاب اهمیت و حساسیت دو انتخابات پیش رو بود و اینکه اهمال در انتخابات می‌تواند انقلاب ما را به سرنوشت انقلاب‌های بزرگی که اکنون هیچ اثری از ارزش‌های اولیه آن باقی نیست مبتلا کند و دشمنان با دو قطبی کردن جامعه به دنبال دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات هستند.

آیت الله سعیدی در رابطه با برخی دستاورد‌های جدید جمهوری اسلامی ایران، ابراز کرد: دستیابی به فناوری و ساخت موشک هایپر سونیک از خبر‌های خوش برای مردم بود که سپاه توانست با عمل به رهنمود کلیدی قرآن کریم به مسلمانان، برگ زرین دیگری را بر افتخارات خود بیفزاید و جمهوری اسلامی توانست قدرت بازدارندگی خود را ارتقا بخشد.

وی دستاورد دیگر جمهوری اسلامی در حوزه دیپلماسی را مورد اشاره قرار داد و گفت: ریاست ایران بر شورای حقوق بشر سازمان ملل، حل و فصل اختلافات چند ساله ایران و ترکمنستان در حوزه انرژی و پرداخت بدهی ایران به این کشور و انتقال گاز از این کشور به ایران که سال‌ها با مشکل مواجه بود، سفر آیت الله رئیسی به اندونزی و انعقاد قرارد‌های مهم اقتصادی با این کشور مسلمان و سفر رئیس جمهور به سوریه و انعقاد قرارداد‌های مهم اقتصادی و فرهنگی و سرعت گرفتن حضور اقتصادی و فرهنگی ایران در این کشور بعد از سال‌ها کار شکنی تنها گوشه‌ای از اقدامات دولت در این حوزه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها