رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امری ضروری است/ دانشجو معلمان انتقال دهنده فرهنگ دفاع مقدس باشند

حجت‌الاسلام «اکبری‌مطلق» نشر و گسترش فرهنگ ایثار و مقاومت در بین قشر جوان و پویای جامعه را امری ضروری برشمرد و گفت: به واسطه فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج آن می‌توان بسیاری از مسائل، مشکلات و ناهنجاری‌های جامعه را حل کرد.
کد خبر: ۵۹۵۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳ - 10June 2023

فرهنگ ایثار و شهادت راه‌حل بسیاری از مسائل جامعه استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «محمدجواد اکبری‌مطلق» رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی امروز (شنبه) در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه علمی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اظهار داشت: امنیت پایدار حاصل در کشور را مرهون ایثارگری‌های شهدا هستیم.

وی افزود: علی‌رغم اینکه ملت ما در هشت سال جنگ تحمیلی ایستادگی کرد و توانست استکبار جهانی را شکست دهد، امروز نیز دشمن ازما دست نکشیده و جنگ فرهنگی و غارت فرهنگی را شروع کرده است، لذا براساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، وظیفه داریم در سنگرهای مهمی چون سنگر جنگ نرم و سنگر علم و دانش و فرهنگ با تلاش و ایثار، در جهت توانمندسازی دانشگاهیان بکوشیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی مسیر شهدا را هم راستا با مسیر پیامبر اکرم (ص)، اهل بیت (ع)، ولایت فقیه و رهبری ذکر کرد و افزود: هدف از زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا این است که نسل‌های حال و آینده با حقیقت‌های دفاع مقدس آشنا شده و در مقابله با انواع دسیسه‌های ستیز جویانه در فضای مجازی و واقعی مقابله کنند.

حجت‌الاسلام اکبری‌مطلق یکی از نیازهای اساسی امروز کشور را ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دانست و تصریح کرد: شرط غلبه و شکست دشمن این است که همچنان در صحنه باشیم و با الگوگیری از شهدا، ایستادگی را دنبال کرده و در صحنه دفاع پیشرو باشیم.

وی نشر و گسترش فرهنگ ایثار و مقاومت در بین قشر جوان و پویای جامعه را امری ضروری برشمرد و اضافه کرد: باید جوانان و نسل امروز به‌خاطر داشته باشند عزتی که امروز داریم نتیجه ایستادگی و مقاومت جوانان دیروز است و این ارزش‌ها باید به نحوه احسن ارج نهاده شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گام نهادن در راه شهیدان و فرهنگ ایثار در فضای دانشگاهی را چراغ راه هدایت جامعه و منبع بیکران تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست و گفت: دانشجویان معلم دانشگاه فرهنگیان با الگوگرفتن از شهیدان انتقال دهنده فرهنگ ایثار و ارزش‌های اسلامی به نسل جوان جامعه باشند.

حجت‌الاسلام اکبری‌مطلق تأکید کرد: به واسطه فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج آن می‌توان بسیاری از مسائل، مشکلات و ناهنجاری‌های جامعه را حل کرد و البته امروز وظیفه‌ای سنگین‌تر دوران هشت سال دفاع مقدس داریم و باید از تجربیان آن دوران برای استفاده در زندگی فردی و اجتماعی بهره ببریم.

وی در ادامه در خصوص اهداف تفاهم‌نامه منعقد شده، گفت: استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان استان، حفاظت و بهره‌برداری از آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، ثبت حماسه‌های جاودانه امت اسلام و آثار آن در بخش‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی، جلوگیری از نابودی و تحریف و یا به فراموشی سپرده شدن میراث گران‌بهای خون پاک ایثارگران اسلام و دستاوردهای دفاع مقدس، استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی طرفین و توسعه همکاری‌های فی‌مابین در راستای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار