مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از روش‌های نوین و به‌روز در انتقال مطالب دفاع مقدس

«فرخنده» گفت: استفاده از روش‌های نوین و به‌روز در انتقال مطالب دفاع مقدس به همه اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان امری ضروری است.
کد خبر: ۵۹۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵ - 10June 2023

ضرورت استفاده از روش‌های نوین و به‌روز در انتقال مطالب دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «علی فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی امروز (شنبه) در دیدار با سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه  و تعامل حداکثری برای حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی امری ضروری است و در کنار باید به تدوین دانشنامه استانی در حوزه دفاع مقدس توجه شود.

وی بیان کرد: تلاش برای ایجاد ساختاری مناسب و منسجم برای تولید محتواهای فرهنگی هنری مرتبط با دفاع مقدس از رئوس برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان است و در این راستا بر حمایت از تولیدات تأثیرگذار و متناسب با سنین مختلف افراد جامعه تأکید داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی استفاده از روش‌های نوین و به‌روز در انتقال مطالب دفاع مقدس به همه اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان را خواستار شد و افزود: امروز به‌کارگیری روش‌های منسوخ‌شده و تکراری دیگر کمتر مورد توجه عموم مردم است و برای انتقال مفاهیم معنوی دفاع مقدس با رویکردی نوین، جوان‌پسند و جذاب لازم است با هم‌اندیشی و هم‌افزایی افراد صاحب‌نظر بهترین روش را در این حوزه انتخاب و اجرایی نماییم.

فرخنده اضافه کرد: امید است تا با رویکرد علمی و معرفتی بتوانیم حفظ و نشر این بالندگی بزرگ دینی و ملی را با همه فرهنگ و ارزش‌های نهفته در آن نهادینه کنیم و از این رویکرد برای قدردانی از ایثارگران، رزمندگان و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همت گماشته و هویت این اسطوره‌ها را پاس بداریم.

وی با بیان اینکه به احترام خانواده شهدا هر گامی که بر می‌داریم باید در راه رضایت خدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد، تصریح کرد: همه‌ ما امنیت و آرامش امروز را مدیون خون شهدا می‌دانیم زیرا آن‌ها خون خود را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ضمن تشکر از کسانی که در حوزه دفاع مقدس عاشقانه کار می‌کنند، گفت: یکی از شیوه‌های موفق ترویج ارزش‌ها و معارف دفاع مقدس در بین نسل کنونی به‌کارگیری خلاقیت و اندیشه‌های نو در این خصوص است تا بتوانیم نسل امروز را با آرمان‌های شهدا آشنا و مانع از ایجاد شکاف نسل‌ها شویم.

در پایان این دیدار؛ هریک از حاضرین به بیان برخی برنامه‌های مشترک شامل روایتگری، چاپ کتب ادبی و هنری، حمایت از نویسندگان کتب دفاع مقدس، جلسات نقد و بررسی آثار در حوزه دفاع مقدس، رونمایی و معرفی کتاب در حوزه دفاع مقدس در سطح شهرستان‌های استان، حمایت از جشنواره‌های فرهنگی هنری  در سال ١۴٠٢، همکاری در برنامه‌های فرهنگی، هنری سینمایی در طول سال جاری وآینده پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها