معاون سیاسی، امنیتی فرماندار سنندج:

توجه به قشر سالمند در جامعه باید نهادینه شود

«اسفندیاری» با اشاره به اینکه توجه به قشر سالمند در جامعه نهادینه شود و ادارات متولی فرهنگی در این زمینه بیشتر کار کنند، گفت: در زمینه ارتقای خدمات به سالمندان، تمام دستگاههایی که در قانون سالمندی هستند باید مشارکت داشته باشند.
کد خبر: ۵۹۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲ - 10June 2023

توجه به قشر سالمند در جامعه نهادینه شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «عبدالعلی اسفندیاری» معاون سیاسی، امنیتی فرماندار سنندج امروز در اولین جلسه شورای سالمندان شهرستان سنندج اظهار داشت: با تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی جامع سالمندان، می توان سالمندان پرخطر و آنهایی که نیاز به مراقبت و خدمات بیشتر هستند را شناسایی کرد تا بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

وی با اشاره به فعالیت شواری سالمندان، افزود: باید مشکلات و موانع موجود بر سر راه قشر سالمند را در این شورا شناسایی و برای رفع آن تلاش کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی فرماندار سنندج با بیان اینکه سالمندان بانک تجربه هستند و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند، گفت: در قانون ساماندهی سالمندان، ارتقای کیفیت زندگی، خدمات بهتر و زندگی راحت تر در دوران سالمندی مورد توجه است.

اسفندیاری با اشاره به اینکه مشکل اصلی ما در زمینه سالمندان، بحث فرهنگی است، افزود: باید در این زمینه ادارات متولی فرهنگی بیشتر کار کرده و توجه به قشر سالمند را در جامعه نهادینه کنند، ضمن اینکه سایر ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان نیز هرکدام بر حسب وظیفه ذاتی خود اقدامات لازم در زمینه سالمندان ارائه دهند.

وی بر توجه بیشتر به قشر سالمندان روستایی و بانوان سالمند تاکید و بیان کرد: وظیفه همه جامعه و بویژه سازمان‌های دولتی است که در قبال این قشر وظیفه خود را بدرستی انجام دهند.

معاون سیاسی، امنیتی فرماندار سنندج گفت: در زمینه ارتقای خدمات به سالمندان، تمام دستگاه هایی که در قانون سالمندی هستند باید مشارکت داشته باشند، ضمن اینکه تلاش کنیم با کمک دستگاه های سلامت، سن سالمندی را بالا ببریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار