نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد؛

لزوم توجه به اقتصاد فرهنگ محور در هنر صنایع دستی

«بابایی کارنامی» بر لزوم توجه به اقتصاد فرهنگ محور در هنر صنایع دستی تأکید کرد.
کد خبر: ۵۹۵۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲ - 10June 2023

لزوم توجه به اقتصاد فرهنگ محور در هنر صنایع دستی«علی بابایی کارنامی» نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری با بیان اینکه نگرش تمام دنیا به سمت اقتصاد هویت و فرهنگ محور است، اظهار داشت: صنعتگران با رشته‌های شغلی و ارزش‌افزوده بسیار بالایی که دارند در این گروه قرار می‌گیرند.

وی حضور هنرمندان صنایع‌دستی را در برنامه ریزی از جنس اقتصاد، پیشرفت و توسعه دانست و افزود: ارزش اقتصادی حوزه صنایع‌دستی ۱.۲ میلیون دلار بوده است.

بابایی کارنامی پرداخت تسهیلات به صنایع ارزان قیمت و مشاغل خانگی، زیرساخت‌های قانونی و مالیات بر ارزش افزوده و عملکرد را از اولویت‌های مهم ذکر کرد و گفت: باید صنایع‌دستی مازندران در بازار هدف و بازار ساماندهی شده در کشورهای اوراسیا معرفی شود.

این مسئول تصریح کرد: امروز باید با هنر و خلاقیت، رشته‌های صنایع‌دستی در سبد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اشتغال پایدار در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مازندران به مشاغل خرد و مشاغل خانگی معرفی شده است، خاطرنشان کرد: هنرمندان بدون بروکراسی اداری در خانه درآمدزایی و اشتغال ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار