بغداد: پیشرفت‌های خوبی درباره امور مالی میان ایران و عراق محقق شد

سخنگوی وزارت خارجه عراق از رایزنی‌های فواد حسین با همتایان آمریکایی و عمانی خبر داد و تاکید کرد پیشرفت‌های خوبی در خصوص امور مالی میان تهران و بغداد حاصل شده است.
کد خبر: ۵۹۵۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸ - 10June 2023

بغداد: پیشرفت‌های خوبی درباره امور مالی میان ایران و عراق محقق شدبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت: «فؤاد حسین» وزیر خارجه، گفت‌وگوی هدفمندی را با همتای آمریکایی خود در خلال کنفرانس بین‌المللی مبارزه با تروریسم در ریاض انجام داد.

وی افزود: گفت‌وگوی وزیر خارجه با همتای آمریکایی خود منجر به تدابیر اساسی در خصوص مسائل مالی (پرداخت بدهی‌های گازی به ایران) شد.

به گفته این سخنگو، وزیر خارجه هماهنگی در سطح عالی و گفتگو‌هایی با همتای عمانی خود درباره مسائل مالی انجام داده است.

خاطرنشان می‌شود همزمان با انتشار برخی از اخبار مبنی بر آزادسازی منابع بلوکه‌ شده ایران در عراق، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق از آزادسازی ۲.۷ میلیارد دلار طلب ایران از عراق خبر داد.

«یحیی آل‌اسحاق» رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در گفت‌وگویی در خصوص آخرین اخبار از آزادسازی بخشی از طلب ایران در عراق، گفت: بخش از منابع بلوکه شده ایران در عراق برای نیاز‌های حجاج تخصیص یافته است و بخشی از پول‌ها نیز برای تأمین کالا‌های اساسی پرداخت شده است.

وی افزود: شنیده‌ها حاکی از آن است که مبلغ پرداختی حدود ۲.۷ میلیارد دلار است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار