رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

بیش از ۵ هزار شغل در بخش کشاورزی مازندران ایجاد شد

«عنایتی» از ایجاد ۵ هزار ۴۰۰ شغل در بخش کشاورزی مازندران خبر داد.
کد خبر: ۵۹۵۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳ - 10June 2023

بیش از ۵ هزار شغل در بخش کشاورزی مازندران ایجاد شد«حسن عنایتی» رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری با تبریک هفته جهاد کشاورزی به طرح کالابرگ الکترونیکی اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا باید ۱۱ قلم کالا را تحمیل و تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه سنددارکردن اراضی کشاورزی از برنامه‌های مهم دولت در استان به شمار می‌آید، افزود: استان مازندران حدود ۱۵ هزار تن از کالا‌های اساسی را با اجرای طرح اقتصادی برای نیاز مردم استان و کشور تولید و عرضه کرده است که شامل گوشت سفید و قرمز، شکر، برنج و ... بوده است.

عنایتی با بیان اینکه استان مازندران ۲۵ درصد گوشت سفید و بیش از ۴۱ درصد برنج کشور را تأمین و تولید می‌کند، ادامه داد: همچنین میزان تولید محصولات کشاورزی در استان از ۸ میلیون تن فراتر رفته است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بهره گیری از ظرفیت‌های دانش بنیان و علمی و فنی در ارتقای میزان تولید مؤثر بوده است.

این مسئول با عنوان اینکه مازندران بخش قابل توجهی از غذای کشور را تأمین می‌کند، گفت: این استان به عنوان قطب تولید کشاورزی کشور به تنهایی بخش عمده‌ای از محصولات را تولید می‌کند.

عنایتی از ایجاد پنج هزار و ۴۰۰ شغل در بخش کشاورزی خبر داد و عنوان کرد: ۲۳ هزار میلیارد تومان در بخش‌های مختلف کشاورزی در استان سرمایه گذاری شده است.

وی از رشد دو برابری پرداخت تسهیلات خبر داد و افزود: تأمین امنیت غذایی برنامه و اولویت مهم جهاد کشاورزی محسوب می‌شود و این برنامه در راستای امیدآفرینی اجرا می‌شود.

این مسئول اجرای طرح الگوی کشت، جایگزینی محصولات کم آب‌بر به جای پرآب‌بر در طرح کشت و تعیین تکلیف اراضی کشاورزی را از جمله برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: تا پایان سال قبل بیش از ۱۴۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و ملی تعیین تکلیف شدند و این برنامه تا پایان سال ۱۴۰۳ به بیش از ۵۵۰ هزار هکتار خواهد رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار