رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان خبر داد؛

راه‌اندازی نمایندگی ۳ مؤسسه فرهنگی و قرآنی در جهاد دانشگاهی سمنان

«منصفی‌راد» گفت: با هدف خدمت به قرآن و ترویج مفاهیم قرآن و معارف اسلامی در بحث حمایت و تربیت فعالان قرآنی و فرهنگی، نمایندگی ۳ مؤسسه فرهنگی و قرآنی منتظران منجی، ایمانور و بیت الاحزان در جهاد دانشگاهی استان سمنان فعال خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴ - 11June 2023

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، «علی منصفی‌راد» رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان امروز در نشست مشترک با رئیس مؤسسه فرهنگی، قرآنی نور المجتبی (ع) استان قم، از رویکرد فرهنگی این نهاد با عنوان توسعه فعالیت های قرآنی و ترویج معارف اسلامی در بین دانش آموزان، دانشجویان، اساتید، معلمان و... یاد کرد و اظهار داشت: با هدف خدمت به قرآن و ترویج مفاهیم قرآن و معارف اسلامی در بحث حمایت و تربیت فعالان قرآنی و فرهنگی، نمایندگی سه مؤسسه فرهنگی و قرآنی منتظران منجی، ایمانور و بیت الاحزان در جهاددانشگاهی استان سمنان فعال خواهد شد.

وی ‌افزود: با همکاری مشترک با مؤسسه نور المجتبی (ع) و ایمانور، کارگاه های تخصصی کاربرد قرآن کریم در زندگی ویژه دانش آموزان، معلمان، اساتید، دانشجویان و خانواده‌ها با حضور اساتید سرشناس و عالی رتبه در استان سمنان برگزار می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان ادامه داد: برگزاری کارگاه های تخصصی آموزشی و فرهنگی در زمینه آموزش مفاهیم قرآن کریم، تدوین و طراحی دوره‌های آموزشی مشترک و... از جمله سایر زمینه های همکاری مشترک با مؤسسه نور المجتبی(ع) قم است.

رئیس مؤسسه نور المجتبی (ع) قم نیز در این نشست بر ضرورت استفاده و بهره گیری از تمام ظرفیت های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی جهاددانشگاهی در جهت توسعه و ترویج مفاهیم قرآنی و معارف اسلامی و اهل بیت(ع) تأکید کرد و گفت: در همین راستا تفاهم نامه همکاری بین دو مجموعه منعقد و کارگاه های تخصصی و دوره‌های آموزشی مشترک در حوزه های مختلف شامل مفاهیم و عقاید قرآنی، سبک زندگی اسلامی، آشنایی با تاریخ معصومین (ع)، احکام بندگی تدوین و برگزار می شود.

سید محسن میرباقری افزود: مؤسسه نور المجتبی (ع) و ایمانور با هدف نشر و تعلیم معارف اسلامی مبتنی بر آموزه‌های قرآن و عترت در داخل کشور و جامعه بین‌الملل شکل گرفت و با رویکرد تربیتی و تبلیغی و گزینش و جذب نیروهای مستعد و ارتقاء سطح علمی آنان تا رسیدن به مرحله مربی برپاگشت.

وی ادامه داد: مؤسسه نورالمجتبی (ع) مهمترین رسالت خود را فراهم ساختن امکانات آموزشی در حوزه معارف و آموزه های اخلاقی و تربیتی قرآن و عترت می‌داند، جهاد دانشگاهی نیز به عنوان یک نهاد انقلابی با مجموعه‌ای از ظرفیت‌های فرهنگی، علمی، پژوهشی و آموزشی در کشور، می‌تواند در این حوزه نقش بسیار خوب و ارزشمندی داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار