نماینده ولی فقیه در مازندران:

امروز انقلاب اسلامی در نقطه‌ای مهم در اطلس جهانی قرار دارد

آیت‌الله «محمدی لائینی» گفت: امروز انقلابمان در نقطه‌ای مهم در اطلس جهانی قرار دارد و دشمنان ما که در آغاز انقلاب در شرایط برتر نسبت به ما بودند امروز ضعیف‌تر هستند.
کد خبر: ۵۹۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳ - 11June 2023

امروز انقلاب اسلامی در نقطه‌ای مهم در اطلس جهانی قرار داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی، معاونین و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان، ضمن گرامی‌داشت ماه پرخاطره خرداد، اظهار داشت: امروز انقلابمان در نقطه‌ای مهم در اطلس جهانی قرار دارد و دشمنان ما که در آغاز انقلاب در شرایط برتر نسبت به ما بودند امروز ضعیف‌تر هستند و این روند رشد اقتدار، عزت و استقلال مملکت به برکت نفس معنوی و مخلصانه حضرت امام و فداکاری و ایثار شهیدان و جانبازان و رهبری امام خامنه‌ای به همین شکل ادامه دارد تا به دست صاحب مملکت و انقلاب امام زمان (عج) برسد.

وی با اشاره به اهمیت جهاد کشاورزی از نظر کمیت و کیفیت، افزود: این استان کشاورزی هم جنگل، دریا، مرتع و بستر‌های فراوان کشاورزی دارد، مدیریت این مجموعه عظیم با سازمان‌های تابعه سخت و مشکل است.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه سازمان صمت در مازندران هنوز از مدیریت پایداری برخوردار نیست با اینکه جهاد کشاورزی در همه حوزه‌ها با صمت ارتباط دارد؛ تاکید کرد: اگر صمت خوب عمل نکند در عملکرد جهاد کشاورزی مشکل ایجاد می‌شود، در سال جاری با کمبود نزولات آسمانی و آب در حوزه کشاورزی مواجه بودیم که مشکل دیگری است.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: نابسامانی و ناسازگاری برخی از دستگاه‌ها همچون گمرک، دروازه واردات و ... که پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد موجب معطل شدن و فاسد شدن بسیاری از کالا‌ها و نهاد‌ها می‌شود.

امام جمعه ساری ادامه داد: رئیس قوه قضائیه طی روز‌های گذشته فقط برای پیگیری دو مسئله آرد و بندر به ساری سفر کرد، سازمان‌ها و نهاد‌ها باید همراه باشند تا شاهد رشد باشیم، اما در عین حال بین اینکه هویت جهادی را پیاده کنیم و نکنیم فرق است، اگر مدیریت جهادی در مدیریت، بدنه و کارکنان بها داده و کار شود می‌تواند بسیاری از خلا‌ها را جبران کند و رشدی قابل قبول داشته باشد.

این مسئول خطاب به جمع حاضر تصریح کرد: این نیست که ضعف و کمبود بندر و گمرک، تزلزل مدیریتی در صمت و خشکسالی را به شما ربط بدهیم، بلکه انتظارمان این است که در همین شرایط هویت جهادی را زنده کنید که اگر اینطور باشد به راندمان بیشتری خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه کشاورزان ما هنوز در گرفتن سوخت مشکل دارند، تاکید کرد: ما در صادرات ضعیف هستیم، ما در حفظ یک قیمت متعادل روی اقلام محصولات باغی و کشاورزی خودمان چندان موفق نیستیم، امسال مرکبات و برنج هنوز هم در انبار‌ها باقی مانده است، بنا بود تعدادی از ائمه جمعه استان طی ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور از این موضوع گلایه کنند.

آیت الله محمدی لائینی افزود: البته مازندران تا حدودی در صنعت مرغ خوب است، ولی باز مشکل داریم، گاهی با افزایش قیمت و گاهی کمتر مواجه هستیم که باید روال و رویه درستی به آن بدهیم، درباره ارسال مرکبات به چین تازه اول راه بوده و خیلی کار داریم؛ آغوش این کشور‌ها به کشور ما باز است، در دریای خزر کشتی هوایی و زمینی داریم، باید از این فرصت استفاده کنیم، در دانش بنیان کردن محصولات کشاورزی جدی باشیم هنوز هم در صنایع تبدیلی و تکمیلی لنگ هستیم.

نماینده، ولی فقیه در مازندران اعلام کرد: ما از این استان زرخیز عظیم، درآمد ارزی دلاری نداریم؛ دامداران ما به‌خاطر کمبود نهاده‌ها می‌نالند، انبار‌های بنادر برای پوسیده شدن نهاده‌ها می‌نالند حیوان گرسنه آنطرف، غذا آنطرف، حلقه وصل ناموجود است، جهاد کشاورزی خیلی کار دارد.

امام جمعه ساری همچنین بیان کرد: در خصوص قیمت‌گذاری تضمینی و صادرات مشکلات داریم، انتظارمان این است که بجنبید و جهادی‌تر برخورد کنید، مدیران جهادی ثبت‌نام کرده و خودارزیابی داشته باشند، خودشان تصمیمات لازم را بگیرند، بنده از زبان کشاورزان و دامداران صدای گلایه و ناله که از بسیاری از تنگنا‌ها با بی‌تدبیری اتفاق افتاد را به گوش شما می‌رسانم باز هم در تریبون نماز جمعه می‌گویم برای این مشکلات تدبیری بیاندیشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار