مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین:

فرهنگ دفاع مقدس در بین دانشجویان نهادینه شود

سرهنگ «امیری مقدم» گفت: فرهنگ و معارف دفاع مقدس باید با حضور اساتید مجرب و کاردان در دانشگاه‌ها، موجب اثر گذاری و جذب دانشجویان شود.
کد خبر: ۵۹۵۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷ - 12June 2023

فرهنگ دفاع مقدس در بین دانشجویان نهادینه شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین در حاشیه کمیسیون جذب اساتید درس معارف دفاع مقدس در قزوین اظهار داشت: با توجه متقاضی زیاد در حوزه تدریس درس علوم و معارف دفاع مقدس، چند مرحله آزمون جهت شناسایی و ظرفیت داوطلبان طی ماه ها برگزار شد که خوشبختانه توانستیم افرادی که آگاهی کامل به حوزه دفاع مقدس و همچنین فن بیان قوی دارند را جذب کنیم.

وی ادامه داد: در این مرحله نیز کمیسیون جذب اساتید درس علوم و معارف دفاع مقدس بصورت حضوری و با حضور هیئت داوری مجرب که از اساتید باسابقه و فرماندهان و پیشکسوتان ارشد نظامی استان قزوین هستند، برگزار شد تا بتوانیم بهترین و باتجربه ترین افراد را به عنوان استاد درس دفاع مقدس به دانشگاه های استان معرفی کنیم.

این مسئول تصریح کرد: از داوطلبان درس دفاع مقدس که امروز در این نشست شرکت کردند پس از پذیرفته شدن در این مرحله سپس به نگارش مقاله پژوهشی بپردازند که پس از کسب نمره قبولی در دانشگاه های استان مشغول به تدریس خواهند شد.

سرهنگ امیری مقدم افزود: اساتید درس دفاع مقدس بایستی همواره با موضوعات جدید و شیوه‌های جدید تدریس آشنا شوند تا ضمن پاسخگویی به شبهات، ابهامات، سوالات دانشجویان، فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت را در بین دانشجویان و قشر جوان جامعه نهادینه کنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ‌قزوین خاطر‌نشان کرد: یکی از برنامه های مهم حوزه آموزش و پژوهش دفاع مقدس استان آشنایی با رزمندگان شاخص بومی و استانی دوران دفاع مقدس است که دانشجویان بدانند در گوشه و کنار محله و شهر خود چه قهرمانانی حضور داشته اند و چه جانفشانی‌هایی انجام دادند.

دومین مرحله از فرایند جذب اساتید دفاع مقدس استان قزوین با هیئت داوری سرهنگ «محمد امیری مقدم» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان، امیر سرتیپ دوم ستاد «محمد رضایی» فرمانده اسبق لشکر 16 زرهی قزوین و «حسن شکیب زاده» از نویسندگان و پیشکسوتان حوزه دفاع مقدس استان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها