امیر پوردستان به دفاع پرس خبر داد؛

استفاده از ظرفیت های بالگردی نزاجا جهت برقراری امنیت زائران اربعین/ برگزاری سه رزمایش بزرگ دیگر تا پایان سال

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی از تمامی ظرفیت های خود، بویژه ظرفیت‌های بالگردی اش در جهت برقراری امنیت زائران اربعین حسینی استفاده می‌کند.
کد خبر: ۵۹۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶ - 25November 2015

استفاده از ظرفیت های بالگردی نزاجا جهت برقراری امنیت زائران اربعین/ برگزاری سه رزمایش بزرگ دیگر تا پایان سال

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به اینکه در آستانه اربعین حسینی قرار گرفتهایم و جمعیت زیادی بالغ بر دو میلیون نفر از مرزهای مهران چزابه و شلمچه عازم کربلای معلی هستند اظهار داشت: نیروی زمینی از تمامی ظرفیتهای خود، بویژه ظرفیتهای بالگردی اش در جهت برقراری امنیت زائران اربعین حسینی استفاده میکند.

*موکبهای نزاجا جهت اسکان زائران حسینی

وی افزود: نیروی زمینی که مسئولیت برقراری عمده مرزهای غرب کشور را عهده دار است، دستورات لازم را به یکانها داده و همچنین جهت اسکان زائران موکبهایی را پیش بینی کرده است.

امیر پوردستان با بیان اینکه جهت برقرای شرایط مساعد برای زائران اربعین حسینی تاکنون جلسات خوبی را با برادران سپاه پاسدارن و ناجا برگزار کردهایم گفت: به عنوان یک سرباز به ملت عزیزمان می گویم آنچه که در توان و بضاعتمان هست را برای برقراری امنیت و آرامش زائرین اربعین حسینی مورد استفاده قرار میدهیم.

*جنگ در فضای ناهمتراز در روز نخست رزمایش محمدرسول الله 3

وی در خصوص رزمایش محمدرسول الله 3 که هفته گذشته در منطقه شرق کشور برگزار شد، گفت: این رزمایش یکی از رزمایش های بی سابقه نزاجا بود که به دو شیوه دفاعی برگزار شد، براساس این استراتژی در روز نخست رزمایش، جنگ در فضای ناهمتراز را تمرین کردیم.

*بلوغ رزم آوران نزاجا در استراتژی مقابله با جنگهای نیابتی

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: روز دوم با فرض بر اینکه گروههای تکفیری به مرزهای ما هجوم آورند وارد میدان رزمایش شده، و یکانهای واکنش سریع ما با استفاده از ظرفیتهای تجهیزاتی و تاکتیکهای پیش بینی شده که در رزمایش محرم تجربه کرده بودند نمایش اقتدار آمیزی از سرعت،قدرت، آتش، تحرک و انعطاف پذیری را در برابر نیروهای مهاجم اجرا کردند و نشان دادند که به یک بلوغ کاملی در عرصه جنگهای نیابتی رسیده اند.

*تهدیدات ناهمتراز محکوم به شکست هستند

وی ادامه داد: ارزیابی من این بود که یکانهای نیروی زمینی که در قرارگاه شمال شرق ما هستند و همچنین سایر یکانهایی که در این رزمایش شرکت داشتند، قابلیتهای خود را در در فضای ناهمتراز اثبات کردند و چنانچه تهدیدی در این رابطه بخواهد خودنمایی کند قطعا یکانهای نیروی زمینی از استحکام و قدرت بالایی برای مقابله به مثل برخوردارند.

امیر پوردستان افزود: تا پایان سال سه رزمایش بزرگ و 5 رزمایش تخصصی را برای نیروی زمینی پیش بینی کرده ایم که رزمایشهای تخصصی در تاریخهای معین شده اجرا خواهند شد، اما سه رزمایش بزرگ نزاجا بنا به تدبیر و ارائه مجوز ستادکل نیروهای مسلح برگزار میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار