معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل:

صنایع دستی استان اردبیل بازنمایی محبت، همدلی و عواطف مردم منطقه است

قاسمیان گفت: صنایع دستی استان اردبیل محصول دست‌های گرم مردم و هنرمندان خونگرمی است که تمام محبت، همدلی و رابطه عاطفی خود را در این آثار بازنمایی می‌کنند.
کد خبر: ۵۹۵۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹ - 12June 2023

صنایع دستی استان اردبیل بازنمایی محبت، همدلی و عواطف مردم منطقه استبه گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، «رضا قاسمیان» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل ‌امروز (دوشنبه) در نشست هنرمندان صنایع دستی استان با حضور معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور و رئیس شورای جهانی صنایع دستی در سالن خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی اظهار داشت: امید داریم پیامی که رئیس شورای جهانی صنایع دستی از اردبیل دریافت می‌کنند شایسته تاریخ و تمدن این آب و خاک و آثار درخشان آن در تاریخ باشد و این سرمایه و ظرفیت را بتوانند در سطح جهان معرفی کنند.

قاسمیان گفت: استان اردبیل ظرفیت‌ها و گذاره‌هایی که برای معرفی شخصیت استان اردبیل در صنایع دستی دیده می‌شود قابل توجه است.

وی افزود: استان اردبیل در بحث مهمان نوازی زبانزد است و صنایع دستی استان محصول دست‌های گرم مردم و هنرمندان خونگرمی است که تمام محبت، همدلی و رابطه عاطفی خود را در این آثار بازنمایی می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل خاطر‌نشان کرد: هر محصول صنایع دستی یک نامه عاشقانه‌ای است توسط هنرمند به دیگران و پیام‌های حیاتی و مهم را منتقل می‌کند و صنایع دستی این مسئولیت را بر عهده دارد که چه چیز‌هایی را تولید کنیم که قرن‌ها دوام بیاورد و پیام امروز را به صد‌ها سال دیگر برساند.

وی گفت: صنایع دستی استان اردبیل ویژگی‌های مختلفی را از جمله اخلاق‌محوری، دوستدار محیط زیست و سازگار با آن، سلامت محور و... دارد که باید این مهم ثبت شود تا بشریت بتواند از این مزیت‌های موجود در صنایع دستی و پیام‌های نهفته در آن بهره‌مند شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل تصریح کرد: با همکاری سازمان‌های مختلف از جمله فنی‌وحرفه‌ای، جهاددانشگاهی، میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های مربوطه راه‌اندازی نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های دائمی صنایع دستی را در دستور کار داریم و نمایشگاه بین‌المللی اردبیل را نیز ملزم کردیم تا در کنار نمایشگاه‌های مختلفی که برگزار می‌کنند چند غرفه را نیز برای معرفی محصولات صنایع دستی استان اردبیل اختصاص دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار