فرمانده نیروی هوایی ارتش در جمع خبرنگاران:

ایران قطب ساخت شبیه‌سازهای پروازی در منطقه است

امیر سرتیپ واحدی با اشاره به رونمایی سامانه آموزشی شبیه‌ساز در دانشگاه هوایی شهید ستاری گفت: کشورمان قطب ساخت شبیه‌ساز‌های پروازی در منطقه است.
کد خبر: ۵۹۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹ - 13June 2023

امیر سرتیپ واحدیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه همایش تبیین فرمایشات فرمانده معظم کل قوا که صبح امروز (سه‌شنبه) در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خدا را شاکریم که امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری از سامانه آموزشی شبیه‌ساز هستیم که برای اولین بار در کشور ساخته شده است.

امیر واحدی افزود: می‌توانیم با این شبیه‌ساز، دانشجویان رشته برج مراقبت را در همه زمینه‌ها آموزش دهیم و این یک کار مبارکی است که برای بالا بردن تجربه دانشجویان و وفق دادن آن‌ها با محیط فرودگاهی صورت می‌گیرد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: این شبیه‌ساز محصول بسیار خوبی است و با استفاده از آن، آموزش دانشجویان را از امروز آغاز کردیم.

وی اضافه کرد: شبیه‌ساز یک وسیله کاملاً آموزشی است که می‌توانیم از آن بهره‌برداری خوبی داشته باشیم و خدا را شاکریم که کشورمان قطب ساخت شبیه‌ساز‌های پروازی در منطقه است.

امیر واحدی عنوان کرد: ما توانستیم شبیه‌ساز تمامی هواپیما‌های نیروی هوایی را ارتقاء دهیم و شبیه‌ساز‌ها توسط جهاد خودکفایی ساخته شده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: برای برج مراقبت پرواز، تیک‌آف، لندینگ و آموزش دانشجویان نیازمند چنین شبیه‌سازی بودیم و توانستیم در ساخت آن از تجربه پیشکسوتان، نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم.

سرتیپ واحدی بیان کرد: توانمندی ما در سطحی است که دانشگاه‌های دیگر ما می‌توانند از این شبیه‌ساز‌ها استفاده کنند و اعلام می‌کنیم که می‌توانیم این شبیه‌ساز را به راحتی بسازیم و در اختیار سازمان‌های دیگر قرار دهیم.

فرمانده نهاجا درباره درباره صرفه‌جویی در هزینه و آموزش شبیه‌ساز‌ها گفت: از مزیت‌های شبیه‌ساز این است که به ما کمک کند تا ناوگان هواپیما‌های ما تازه بماند و کمتر از آن‌ها کار بکشیم و هزینه‌های ما را نیز کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: استاد خلبان بر روی شبیه‌ساز ما می‌نشیند و تمامی اشکالات احتمالی در هوا را به خلبان روی زمین تعلیم می‌دهد و شبیه‌ساز برج مراقبت هم مخصوص آموزش دانشجویان رشته مراقبت پرواز است.

امیر واحدی اضافه کرد: چشم اپراتور و کاربر در شبیه‌ساز در تمامی وضعیت‌های جوی و همچنین طول روز و آب و هوایی، قابل دید، هدایت و کنترل است و از تداخل ترافیکی جلوگیری می‌کند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: هم‌اکنون شبیه‌ساز برج مراقبت را برای آموزش دانشجویان برج مراقبت فرودگاه مهرآباد آماده کردیم که کاملاً مشابه خود برج فرودگاه مهرآباد است.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها