مادر شهید «محسن خالقی» آسمانی شد

مادر شهید «محسن خالقی» به علت کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.
کد خبر: ۵۹۶۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱ - 13June 2023

مادر شهید «محسن خالقی» آسمانی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «ربابه هاشمی» مادر شهید «محسن خالقی» در سن ۹۲ سالگی به علت کهولت سن دار فانی را وداع گفت و آسمانی شد.

مراسم تشییع پیکر مادر شهید «محسن خالقی» ظهر امروز بر روی دستان مردم شهیدپرور بیرجند برگزار و در آرامستان بیرجند به خاک سپرده می‌شود.

«محسن خالقی» در روز دهم فروردین ۱۳۴۱ در روستای گازار از توابع شهرستان بیرجند متولد شد. وی در دوران انقلاب همگام با ملت بزرگ ایران علیه حکومت شاهنشاهی به مبارزه برخاست. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد.

او فردی مقید به انجام فرایض دینی بود و از سر عشق به ائمه اطهار (ع) در مجالس مذهبی حضوری فعال داشت. در دوران جنگ تحمیلی چندبار به جبهه‌ها اعزام شد و به عنوان امدادگر و راننده آمبولانس فعالیت می‌کرد.

«محسن خالقی» در تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی پنجوین در سن ۲۱ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

پیکر پاکش حدود ۱۱ سال مفقود بود تا اینکه توسط گروه تفحص شناسایی و بر دوش مردم شریف و مؤمن بیرجند، تشییع شد و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار