مدیرکل و دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران:

دولت مصمم به رفع مشکلات جامعه ایثارگری است

رحیمی‌نسب در نشست هم اندیشی با کارکنان ایثارگر سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت مصمم است مشکلات جامعه ایثارگری را با تلاش جهادی در زمان فعالیت این دولت برطرف کند.
کد خبر: ۵۹۶۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷ - 13June 2023

دولت سیزدهم مصمم به رفع مشکلات جامعه ایثارگری استچبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «رضا رحیمی‌نسب» مدیرکل و دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران با بیان اینکه تغییر نگاه‌ها به جامعه ایثارگری در کشور به وضوح دیده می‌شود، اظهار داشت: در بدنه دولت از رئیس جمهور تا وزرا و بنیاد شهید و امور ایثارگران مصمم به حل مشکلات ایثارگران هستند. هزار و ۶۶۰ قانون و مصوبه در حوزه مسائل ایثارگران کشور وجود دارد که دولت تصمیم دارد این قوانین را اصلاح کرده و متمرکز کند تا بتواند در فضایی بهتر مشکلات این قشر را بررسی و حل کند.

مدیرکل و دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران افزود: مشکلات و مطالبات ایثارگران در یک دستورالعمل ۱۴ بندی در دولت سیزدهم جمع آوری شده است که این نشان می‌دهد دولت مردمی به خوبی از مشکلات جامعه ایثارگران آگاهی دارد.

رحیمی‌نسب تأکید کرد: دولت بنا دارد در برنامه هفتم توسعه کشور با مصوبات قانونی محکم برای همیشه مشکلات جامعه ایثارگران را از سر راه آنان بردارد.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که جمهوری اسلامی تلاش فراوانی برای حل مشکلات قشر‌های مختلف صورت داده است، اما براساس شاخص‌های موجود، ایثارگران کشور با مشکلات فراوانی دست به گریبان هستند. در حوزه ایثارگری نظام اسلامی برای پاسخگویی به مطالبات این قشر، خدمات ارزشمندی انجام داده، اما برخی مشکلات همچنان نمایان است.

مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست خدمات نظام اسلامی به جامعه ایثارگری این سازمان و همچنین مشکلات موجود آنان را تشریح کرد.

سید علی معتمدی‌پور با اشاره به آمار بالای ایثارگران تحت پوشش این سازمان، افزود: این سازمان در هشت سال دفاع مقدس ۵۱ شهید تقدیم انقلاب کرد و ۶۴۴ نفر از کارکنان به درجه جانبازی نائل شدند و ۱۸ نفر هم آزاده هستند.

وی تألیف و چاپ شش جلد کتاب در حوزه ایثار و شهادت، تغییر وضعیت شغلی فرزندان ایثارگران، تجلیل از جامعه ایثارگری و تهیه مستند را از جمله اقدامات جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویر احمد عنوان کرد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها