رئیس دانشگاه تبریز:

ارتباطات علمی موجب نزدیکی ملت‌هاست

رؤسای دانشگاه‌های تبریز و قبرس طی دیدار و گفت‌وگویی در دانشگاه تبریز، زمینه تقویت همکاری‌های علمی و افزایش تعاملات بین‌المللی را بررسی کردند.
کد خبر: ۵۹۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴ - 13June 2023

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، «صَفر نصرالله‌زاده» رئیس دانشگا تبریز، در دیدار با «آیکوت هوجانین» رئیس دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس شمالی، با معرفی اجمالی دانشگاه تبریز و اشاره به رتبه‌های درخشان ملی و جهانی این دانشگاه، بر گسترش همکاری‌های علمی و بین‌المللی تاکید کرد.

وی از مشترکات فرهنگی عمیق بین دوکشور به عنوان فرصت طلایی برای همکاری‌های علمی یاد کرد و استفاده از ابزار علم  به منظور نزدیکی ملت‌ها بویژه ملّل مسلمان را ضروری دانست و برای همکاری‌های بیشتر و تدام این همکاری‌ها اعلام آمادگی کرد.

در بخش دیگری از این دیدار، آیکوت رئیس دانشگاه مدیترانه شرقی، با قدردانی از دکتر نصرالله زاده به سبب فراهم آوردن امکان ملاقات، به معرفی این دانشگاه خود پرداخت.

وی در معرفی دانشگاه مدیترانه شرقی، گفت: این دانشگاه در سال ۱۹۷۹ در جمهوری ترک نشین قبرس شمالی تأسیس شده و درحال حاضر تنها دانشگاه دولتی این منطقه محسوب می‌شود که دارای ۱۰۰ رشته در مقطع لیسانس و بیش از ۱۰۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه‌های متنوع مهندسی، علوم پایه، حقوق و دندانپزشکی و پزشکی است.

آیکوت در ادامه با اشاره به استاندارد خاص تحصیلی در این دانشگاه افزود: این استانداردها موقعیت ممتازی به این دانشگاه در راستای جذب دانشجو و حضور در رتبه بندی‌های بین المللی از قبیل تایمز و یو اس و شانگهای  داده است.

به گفته رئیس دانشگاه مدیترانه شرقی در حال حاضر در این دانشگاه ۱۶ هزار دانشجو در حال تحصیل هستند که پنج هزار نفر از آنها دانشجویان خارجی از بیش از ۳۰ ملیت هستند.

آیکوت همچنین با دعوت از رئیس دانشگاه تبریز برای بازدید از دانشگاه مدیترانه شرقی خواهان ایجاد و تحکیم همکاری‌های علمی با دانشگاه تبریز شد.

در این دیدار، شجاعی مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه، ضمن ارائه گزارشی از فراخوان‌های طرح‌های پژوهشی دو کشور ایران و ترکیه و اقدامات صورت گرفته در راستای ایجاد دوره‌های آموزشی مشترک، به موانع و راهکارهای موجود در این زمینه پرداخت.

در پایان مقرر شد، زمینه‌های مشترک همکاری به ویژه در خصوص تبادل استاد و راهنمایی مشترک رساله‌های دکتری و نیز برپایی دوره‌های آموزشی مشترک، مشارکت در راه اندازی نشریات علمی مشترک و میزبانی از فرصت‌های مطالعاتی در رشته‌های پرمتقاضی بررسی لازم به عمل آید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار