یادداشت/ فاطمه کیایی

توسعه اثربخشی رسانه‌ها در جشنواره‌ای ملی

جشنواره رملی رسانه که قرار است امسال برگزار شود می‌تواند در توسعه رسانه‌ها اثربخش باشد.
کد خبر: ۵۹۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۳ - 15June 2023

توسعه  اثربخشی رسانه‌ها در جشنواره‌ای ملیگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ سیده فاطمه سادات کیایی؛ جشنواره رسانه پس از چند سال وقفه امسال به همت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود. اتفاقی که می‌تواند در یک فضای رسانه‌ای و نه موضوعی، آثار خبرنگاران و روزنامه نگاران را محک بزند.

در شرایطی که رسانه‌ها در دوره قدرت مستقیم خود در جامعه و مردم منشا بسیاری از تحولات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هستند، جامعه‌ای می‌تواند با استفاده از این ابزار علاوه بر اصلاح فرهنگی و اجتماعی به سمت رشد و اهداف خود قدم بردارد که رسانه‌ها بتوانند به بهترین نحو و حرفه‌ای به رسالت‌های خود بپردازند لذا آن زمان است که می‌توان به رفع مشکلات و بهتر شدن شرایط امید داشت.

بدون شک امروز رسانه‌ها چشم بینای جامعه و رابطین اصلی قدرت و مردم هستند. رسانه‌ها در عین آن که می‌توانند با ایجاد جنگ روانی جامعه‌ای را به اختلال و نابودی بکشانند از سوی دیگر نیز می‌توانند بازوی قدرتمندی برای پیشرفت باشند.

رقابت رسانه‌ها در چنین شرایطی و در فضای دوستانه و البته اگاهی‌بخش، حرکت به سمت پر کردن خلا‌های رسانه‌ای در کشور را رقم خواهد زد، این اتفاق از این جهت که بهترین نمونه‌های هر عرصه خبری را به جامعه خبری معرفی می‌کند حائز اهمیت و جایگاه ویژه است.

اگرچه که در سال‌های اخیر با گسترش فضای مجازی به نظر می‌رسد جایگاه رسانه‌های خبری در بحث سرعت خبر کمرنگ شده باشد اما همچنان این رسانه‌ها و بنگاه‌های رسانه‌ای قوی هستند که به افکار عمومی با توجه به اهداف کلان کشورها با اثرگذاری‌های عمیق، جهت می‌دهند.

برگزاری نمایشگاه مطبوعات نیز که چندی پیش مدیر مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد نیز خبر برپایی آن را در پاییز امسال داد، حرکتی در همین راستا و گامی امیدبخش برای پیوند رسانه‌ها در پیشبرد اهداف خرد و کلان کشور است.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار