یکی از فرماندهان حشدشعبی خبر داد؛

هلاکت ۲۰۰۰ داعشی در «دیالی» عراق از سال ۲۰۱۴ تاکنون

التمیمی گفت: تلفات تشکیلات تروریستی داعش بعد از ۲۰۱۴ و عملیات آزادسازی عراق در سال ۲۰۱۵ و عملیات تعقیب و گریز تروریست‌ها تا سال ۲۰۲۳ به بیش از ۲ هزار تروریست می‌رسد.
کد خبر: ۵۹۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹ - 14June 2023

هلاکت ۲۰۰۰ داعشی در «دیالی» عراق از سال ۲۰۱۴ تاکنونبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المعلومه، «محمد التمیمی» یکی از فرماندهان نیرو‌های حشد شعبی اظهار داشت: استان دیالی یکی از مناطقی بود که در معرض حملات وحشیانه عناصر داعش در سال ۲۰۱۴ در محور‌های شمال العظیم و اطراف دریاچه حمرین، قرار گرفت.

التمیمی افزود: عناصر داعش در آن سال تلاش داشتند سناریوی سقوط موصل و تکریت را در این منطقه نیز تکرار کنند. پایداری نیرو‌های مقاومت و حضور ساکنان این استان بعد از صدور فتوای جهاد مرجعیت عراق، در توقف سقوط مناطق مختلف در شش محور به صورت مستقیم، نقش داشت.

یکی از فرماندهان نیرو‌های حشد شعبی ادامه داد: بعد از شهادت ده‌ها مبارز عراقی بود که داعش نتوانست کنترل مناطق و شهر‌های بیشتری را به دست بگیرد. تلفات تشکیلات تروریستی داعش بعد از ۲۰۱۴ و عملیات آزادسازی عراق در سال ۲۰۱۵ و عملیات تعقیب و گریز تروریست‌ها تا سال ۲۰۲۳ به بیش از ۲ هزار تروریست می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: در میان تروریست‌هایی که به هلاکت رسیده اند، ۱۰۰ فرمانده داعشی که برخی از آن‌ها خارجی بوده‌اند، به چشم می‌خورند. نیرو‌های حشد شعبی شهدای زیادی در این مسیر تقدیم کرده اند تا توطئه بزرگی که می‌رفت استان دیالی را وارد آشوب گسترده‌ای کند، خنثی کنند.

از سوی دیگر «هادی العامری» رهبر ائتلاف الفتح عراق از دولت این کشور خواست توجه ویژه‌ای به نیاز‌های تسلیحاتی نیرو‌های حشد شعبی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: دولت بغداد باید از لحاظ مالی و تسلیحاتی، توجه ویژه‌ای به نیرو‌های حشد شعبی داشته باشد چرا که این نیرو‌ها شایستگی و توانمندی خود را اثبات کرده اند.

العامری در پایان تصریح کرد: هنوز چالش‌های امنیتی در عراق در سایه حضور عناصر داعش، وجود دارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار