«منوچهر عابدینی‌نیا»؛ شهید شاخص ملایر در سال ۱۴۰۲

پاسدار شهید «منوچهر عابدینی‌نیا» به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۲ شهرستان ملایر معرفی شد
کد خبر: ۵۹۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳ - 14June 2023

«منوچهر عابدینی‌نیا»؛ شهید شاخص ملایر در سال ۱۴۰۲ // عکس مناسب نیستبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، پاسدار شهید «منوچهر عابدینی‌نیا» به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۲ شهرستان ملایر معرفی شد.

عابدینی‌نیا یازدهم بهمن‌ماه سال ۱۳۳۹ در شهرستان ملایر به دنیا آمد. پدرش کشاورز بود و با کار بر روی زمین زراعی و باغبانی مخارج زندگی خود و خانواده اش را تأمین می کرد و در تلاش بود فرزندان خود را با سرشت پاک و خداجوی پرورش دهد.

منوچهر سال ۱۳۴۶ وارد دبستان شد و تحصیلات خود را آغاز کرد و از آنجا که از هوش و استعداد بالایی برخوردار بود تا سال چهارم مقطع متوسطه در رشته علوم انسانی ادامه تحصیل داد. در سال‌های انقلاب همراه با دیگر جوانان و نوجوانان ملایر در راه پیروزی قیام بزرگ ملت ایران گام برداشت و در این راه از هیچ کمک و اقدامی فروگذار نکرد.

او سال ۱۳۵۹ ازدواج کرد و صاحب سه پسر شد که از وی به یادگار مانده است. در سال‌های دفاع مقدس به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پیوست و روانه جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد تا از مرزهای ایران در برابر تهاجم وحشیانه رژیم بعث عراق دفاع کند.

در مناطق مختلف عملیاتی حضور یافت و همراه با دیگر همرزمان خود حماسه‌ها آفرید. سرانجام پس از ماه‌ها مجاهدت در راه خدا در یکم خرداد ماه سال ۱۳۶۵ با سمت فرمانده گروهان در منطقه جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و به کاروان عظیم شهدا پیوست. برادرش محمد نیز به شهادت رسیده است. آرامگاه او در گلزار شهدای شمس‌آباد، زیارتگاه عاشقان و دلدادگان است.

در وصیت نامه شهید عابدینی‌نیا آمده است: با سلام و درود فراوان به روان پاک شهدای به خون خفته جبهه‌های نور علیه ظلمت و سلام بر رزمندگانی که با نثار خون خویش مظلومیت و حقانیت شیعیان علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) را بر جهانیان اثبات کردند.

ما با الهام از مکتب سیدالشهدا آموختیم مرگ با عزت بهتر از زندگی ننگین و خفت‌بار است، پس چگونه می توانیم شیعه‌گری کنیم در حالیکه افرادی چون صدام و دیگر ابرجنایتکاران روی زمین زندگی کرده و بر ملت‌های مظلوم جهان حکم فرمایی می‌کنند.

من راه خود را که همان راه و هدف مولای مظلومان حسین(ع) است با عشق و علاقه و به اراده خود انتخاب کرده و تمام مشکلات آن را به جان و دل پذیرایم.

پدر و مادرم اگر چه فرزندی لایق نبودم مرا عفو کنید و از لغزش‌ها و خطاهایم بگذرید و مرا حلال کنید. برادران و خواهرم شما هم صبر و استقامت را پیشه کنید و ادامه‌دهنده راه شهدا باشید پشتیبان انقلاب و به ویژه امام امت باشید.

همسرم! اگر خبر شهادت مرا شنیدی استقامت کن و همچون شیرزنان صدر اسلام در راه رضای خدا با اسوه و الگو بودن کارهایت سعی کن حقا یک زن مسلمان باشی. از فرزندانم به خوبی مواظبت کرده و در تعلیم و تربیت آنها کوتاهی نشود بلکه باید افرادی مفید و لایقی جهت خدمتگزاری به اسلام و مسلمین پرورش یابند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار