معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره):

اشتغالزایی یکی از مهمترین هدف‌گذاری‌های کمیته امداد امام خمینی است

«خدرویسی» گفت: در نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) برای خدمت‌رسانی به محرومین سیاست‌گذاری‌هایی در سرفصل‌های مختلف کشور طراحی و اجرا شده که یکی از این سیاست‌ها ایجاد اشتغال برای نیازمندان است.
کد خبر: ۵۹۶۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵ - 15June 2023

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، «حسین خدرویسی» معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی امروز در سفر به استان سمنان اظهار داشت: در مجموع از ۲ میلیون ۴۷۰ هزار خانوار بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

وی معادل با اشاره به جمعیت ۵ میلیونی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی در سراسر کشور ادامه داد: امسال برای این افراد تسهیلات و امتیازات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

این مسئول از اشتغالزایی به عنوان یکی از مهمترین هدفگذاری‌های این نهاد نام برد و افزود: در نهاد کمیته امداد برای خدمت‌رسانی به محرومین سیاست‌گذاری‌هایی در سرفصل‌های مختلف کشور طراحی و اجرا شده که یکی از این سیاست‌ها ایجاد اشتغال برای نیازمندان است که برای کل کشور ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی و به طور خاص برای استان سمنان ۵ هزار و ۱۰۰ شغل هدف‌گذاری شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی اضافه کرد: اهدای جهیزیه برای دختران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و زنانی که قصد ازدواج مجدد را دارند به تعداد ۱۰۰ هزار سری در سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده که در استان سمنان یک هزارسری از جهیزیه شامل ۵ قلم کالای تولید داخلی (یخچال، تلویزیون، جاروبرقی، اجاق گاز و ماشین لباسشویی) به استان سمنان اختصاص یافته است.

وی از اهدا ۸۲ هزار سری جهیزیه به نوعروسان و افراد واجد شرایط در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: تامین مسکن نیازمندان نیز از سیاست‌های محوری دولت سیزدهم است و با تعامل و هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن این قشر نیز از مسکن مناسب بهره‌مند خواهند شد که در همین راستا، بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان تا پایان سال در کشور افتتاح خواهد شد.

این مسئول به بهره گیری از روش‌های نوین در شناسایی و خدمات دهی به مددجویان اشاره و خاطرنشان کرد: سامانه امداد هوشمند کمیته امام خمینی به عنوان سامانه سها برای ارائه خدمات مطلوب به مددجویان و نیازمندان ایجاد شده که بتوانند به صورت غیرحضوری از خدمات مناسب بهره‌مند شوند و همچنین به بیش از ۲۰ پایگاه اطلاعاتی کشور متصل است که می‌تواند نیازمندان را به صورت هوشمند شناسایی کند.

وی گفت: یکی از تسهیلاتی که در قانون بودجه سال جاری برای مدد جویان در نظر گرفته شده معافیت از پرداخت هزینه آب و برق و گاز است که البته مشروط به رعایت الگوی مصرف بوده و از ابتدای سال محاسبه خواهد شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور به جمعیت تحت پوشش این نهاد حمایتی در استان پرداخت و بیان کرد: در مجموع ۳۴ هزار نفر که دربرگیرنده ۱۷ هزار خانوارند در استان سمنان تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی به تنوع خدمات ارائه شده در کمیته امداد اشاره کرد و گفت: در مجموع ۱۲۰ خدمت برای مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) طراحی شده که بر محوریت توانمند سازی و اشتغال متمرکز است.

خدرویسی، به حمایت‌های این نهاد از افراد جویای کار اشاره و تصریح کرد: ۵ دهک اولیه (به صورت عام) و دهک‌های ۶ و ۷ با تایید کمیته امداد می‌توانند از تسهیلات اشتغال بهره‌مند شوند.

معاون کمیته امداد امام خمینی کشور از کمیته امداد سمنان، به عنوان یکی از ادارات کل برتر کشور نام برد و گفت: تلاش داریم تا با انجام حمایت‌های مختلف در حوزه‌های مسکن، اشتغال، جهیزیه، درمان و... کمک شود تا جایگاه برتر استان حفظ شود.

وی به تمجید از کمک‌های مردمی در استان پرداخت و متذکر شد: وجود خیرین و نیکوکاران، ظرفیتی ارزشمند برای استان سمنان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار