رئیس کمیته امداد کشور مطرح کرد؛

توانمندسازی عنصر اساسی فعالیت‌های کمیته امداد

بختیاری با اشاره به اینکه توانمندسازی عنصر اساسی فعالیت‌های این نهاد است، گفت: در سال گذشته ۷۲۰ هزار شغل در کشور توسط کمیته امداد ایجاد شد.
کد خبر: ۵۹۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰ - 15June 2023

توانمندسازی عنصر اساسی فعالیت‌های کمیته امدادبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سید مرتضی بختیاری صبح پنجشنبه در آئین خودکفایی هفت هزار و ١٠٠ خانوار مددجوی کمیته امداد فارس اظهار داشت: مجموعه مدیران ارشد فارس و نمایندگان استان با همکاری و هم افزایی توانسته‌اند اقدامات خوبی برای ایجاد اشتغال مددجویی داشته و بالغ بر یک هزار و ۶٠٠ میلیارد تومان اعتبار اشتغال به فارس اختصاص یافت.

وی ادامه داد: بیش از هفت هزار و ١٠٠ خانوار تحت پوشش کمیته امداد فارس به خودکفایی رسیده‌اند و این به آن معنا نیست که خدمات حمایتی کمیته امداد برای این افراد به پایان برسد بلکه برنامه‌های حمایتی کمیته امداد برای آنان همچنان ادامه داد.

بختیاری تصریح کرد: توانمند سازی عنصر اساسی فعالیت‌های کمیته امداد در کشور بوده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال گذشته قرار بود کمیته امداد ۵٠٠ هزار شغل ایجاد کند، اما شاهد هستیم که اشتغال ایجاد شده در سال قبل ٧٢٠ هزار شغل بود.

رئیس کمیته امداد کشور متذکر شد: استفاده از روش‌های علمی منجر به ایجاد اشتغال پایدار خواهد شد و بیش از ٣۵٠ هزار شهر کشور نیز امکان‌سنجی شده تا بتوان اشتغال مناسب برای هر فرد ایجاد شود.

بختیاری با اشاره به اینکه توانمند سازی اولویت این نهاد است، ادامه داد: ایجاد درآمد پایدار و اشتغال‌زایی مهم‌ترین عامل برای دستیابی به توانمند سازی است لازم به ذکر بوده بالغ بر ۵۴ درصد از مددجویان کمیته امداد سرپرست خانوار هستند.

وی افزود: ایجاد مشاغل خانگی برای سرپرستان خانوار موجب توانمندسازی افراد خواهد شد و می‌توان گفت کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور موفق‌ترین نهاد برای ایجاد مشاغل خانگی در کشور است.

بختیاری یادآور شد: مهارت آموزی، تأمین مواد اولیه، نظارت بر کیفی سازی تولید و بازاریابی چهار وظیفه اساسی راهبران شغلی در کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

وی خاطرنشان کرد: کارآفرینان می‌توانند با ایجاد اشتغال برای ٢٠ مددجو تحت پوشش کمیته امداد از تسهیلات اشتغال‌زایی که بالغ بر چهار میلیارد تومان است بهره‌مند شوند.

بختیاری با اشاره به تکمیل زنجیره تولید محصولات در فارس عنوان کرد: برخی از مددجویانی که به خودکفایی رسیده‌اند اکنون به مرحله حرفه‌ای بودن رسیده‌اند از این رو می‌توان با ایجاد زنجیره‌های تولید نسبت به توسعه فعالیت‌های بنگاه‌های خرد اقتصادی را فراهم کرد.

به گفته این مقام مسئول اصلی‌ترین مأموریت کمیته امداد توانند سازی و شکوفایی استعداد‌های مددجویان است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها