همسر شهید «فانوسی» تاکید کرد؛

ضرورت حفظ اثرات و یادگاری‌های شهدا

«نامداری» با بیان اینکه اثرات و یادگاری‌های شهدا نباید از بین رود، گفت: شما اصحاب رسانه می‌توانید سرباز مخلص این مسیر باشید.
کد خبر: ۵۹۶۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸ - 15June 2023

ضرورت حفظ اثرات و یادگاری‌های شهدابه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، یادواره رسانه‌ای با نام «روایت عاشقی» به همت مدیریت ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و خانه مطبوعات همدان به میزبانی سرپرستی روزنامه کیهان و همدان سلام با معرفی کتاب «فانوس حرم» خاطرات شهید مدافع حرم «محسن فانوسی» و نشست و گفت‌وگوی صمیمی با «زینب شعبانی» نویسنده کتاب و همسر شهید برگزار شد.

«سمیرا حمیدی‌نامدار» همسر شهید فانوسی در این یادواره با بیان اینکه هیچی از نگاه شهدا به دور نیست، اظهار داشت: به نظرم نویسندگان باید قلم به دست بگیرند و ادامه مسیر زندگی خانواد‌های شهدا را بعد از شهادت آن بیان کنند.

وی به تاثیرگذاری این کتاب اشاره کرد و گفت: این کتاب به زبانی ساده نگاشته شده و همین سادگی آن به دل نشسته و خیلی‌ها با خواندن این کتاب متحول و مسیر زندگی‌اشان تغییر پیدا کرده است و یک رفیق شهید برای خودشان انتخاب کرده‌اند که این را مدیون قلم‌های نویسنده هستیم.

همسر شهید فانوسی با تاکید بر اینکه باید شهدا را به نسل امروز، که دغدغه یک اسطوره دارند معرفی کنیم، گفت: به دلیل اخلاص شهید این کتاب اثرگذاری بالایی داشت و کتاب به دست افرادی که شهید را هم نمی‌شناختند رسیده و اثرگذاری بالایی در سطح جامعه داشته است.

وی با بیان اینکه این کتاب به عنوان فانوسی در تاریکی‌ها است، افزود: فانوس در این تاریکی دنیایی که زندگی می‌کنیم برای همه ما یک راهنما است که با توسل به شهدا زندگی خود را ادامه دهیم.

حمیدی با بیان اینکه بعد از شهادت حضور شهید را درک می‌کنم، تصریح کرد: احساس پدری و فرزندی در وجود فرزندانم موج می‌زند و امروز بسیاری از رفتارهای فرزندان شهید خاطرات پدرشان را برای من تداعی می‌کند.

وی با تاکید براینکه اثرات و یادگاری‌های شهدا نباید از بین رود، خاطرنشان کرد: شما اصحاب رسانه می‌توانید سرباز مخلص این مسیر باشید و صدا و سیما با محتوای مناسب برنامه‌هایش مردم را به سمت دینداری ترغیب کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار