یادواره شهدای دانش آموز مه ولات برگزار شد

همزمان با هفته بسیج یادواره 26 شهید دانش آموز مه ولات برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲ - 25November 2015

یادواره شهدای دانش آموز مه ولات برگزار شد

به گزارش دفاع پرس از مشهد، یادواره ۲۶ شهید دانش آموز شهرستان مه ولات با حضور خانواده معظم شهدا،معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و جمعی از مسئولین شهرستان مه ولات در هیئت قمر بنی هاشم شهر فیض آباد برگزار شد.

در این مراسم که به همت بسیج دانش آموزی سپاه مه ولات و با همکاری اداره آموزش و پرورش، حجت الاسلام ­والمسلمین عباسعلی فاطمی امام جمعه موقت مه ولات با برشمردن برخی از خصایل و ویژگی های شهدا گفت: چند عامل باعث عظمت شهدا شدو ما امروز اگر بخواهیم در مسیر آنهاحرکت کنیم، باید این ویژگی ها را بدانیم و در زندگی به آن عمل کنیم.

امام جمعه موقت مه ولات اولین شاخصه شهدا را شجاعت و قهرمانی آنان دانست و اظهار کرد: در دوران جنگ تحمیلی نام فرماندهانی مثل شهید حسن باقری و شهید محمود کاوه لرزه بر تن دشمنان می انداخت و امروز نیز نام فرماندهان بسیجی ما مثل سردار سلیمانی باعث فرار و عقب نشینی تروریست های داعش از بخش بزرگی از کشور عراق شده است.

وی خاطرنشان کرد: حیا و خودسازی معنویو توجه ویژه به نماز اول وقت نیز از دیگر شاخصه های شهدا بود و امروز اگر بخواهیم در مسیر شهدا حرکت کنیم باید این ویژگی ها را در خود تقویت کنیم.

در ادامه این یادواره براتعلی منصوریان معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی ودفاع مقدس بویژه ۳۶ هزار شهید دانش آموز و ۵ هزار شهید فرهنگی و تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: یادواره شهدا کلاس درس است و ما در این کلاس باید از شهدا درس های ایمان و اخلاص را یاد بگیریم و در زندگی عمل کنیم.

ایمان و اعتقاد قلبی شهدا به راهی که انتخاب کرده بودند

وی با مرور خاطراتی از ۲ شهید گرانقدر به ذکر برخی خصایل و ویژگی های شهدا پرداخت و تصریح کرد: شهدا مومن­ ترین انسانهای روزگار خود بودند، آنان برحق بوده و به یقین رسیده بودند. شهداراه و آرمان خود را با اعتقاد کامل پذیرفته بودندو همین ایمان و باور قوی و دلهای گره خورده به خدا باعث می­ شد که پای اسلام بایستند و جان خود را فدا کنند.

این مقام مسئول در ادامه ایمان و اعتقاد رزمندگان را از زبان شهید شادکام اینگونه توصیف کرد: در عملیات بدر وقتی جواد شادکام را که مجروح شده بود (و بعد به مقام شهادت نایل آمد)، به عقب منتقل می­کردند، با نگرانی از او درباره عملیات پرسیدم، او پاسخ داد «ایمان قوی و محکم و توجه و اتکای به خداوند و ایستادگی و مقاومت بچه ها نمی­گذارد که خط سقوط کند پس نگران نباشید.» و همین اتقاق هم افتاد، ما به عنوان نیروی کمکی به بچه­ ها اضافه شدیم و عملیات در مرحله دوم اجرا شد و به پیروزی رزمندگان اسلام منجر شد.

شهدا بهترین الگوی تواضع و فروتنی در دوره معاصر هستند

منصوریان در خصوص اخلاص،تواضع و فروتنی شهید احمد عربخانی یکی دیگر از شهدای دفاع مقدس صحبتهایی را بیان داشت و افزود: من با شهید احمد عربخانی در واحد اطلاعات عملیات لشکر ۵ نصر بودم، اوبسیار صبور و مخلص و بی ادعا بود.من آنزمان سال آخر دبیرستان بودم و دوستان دیگر هم در همین حد و یا دانشجو بودند.

وی ادامه داد: شهید احمد طوری بی ادعا و متواضع و خاکی رفتار می­کرد که همه تصور می­ کردیم اوخیلی کم سواد است که اگرخیلی هم درس خوانده باشد، تا مقطع دبستان است؛ بنابراین همه کارها را از درست کردن چای و پهن کردن سفره و واکس زدن کفشها و …را به این شهید عزیزمحول می­کردیم.

وی اضافه کرد: احمد عربخانی در عملیات والفجر ۴ مجروح و در بیمارستان به شهادت رسید؛ اوهمشهری من بود.چند هفته بعد که از جبهه به شهر خودم برگشتم به منزل شهید مراجعه کردم.وصیت نامه شهید را به من دادند بخوانم، وصیت نامه ایشان بسیار خوش خط و عمیق و پرمحتوا بود ابتدا تصور کردم شخص دیگری برای ایشان نوشته چون آن وصیت نامه با آن خط و متن به سواد یک کلاس پنجمی نمی­خورد، بنابراین میزان تحصیلات شهید احمد را جویا شدم و فهمیدم که ایشان دانشجوی مهندسی بود که دانشگاه را رها کرده و به جبهه آمده. رفتار توام با تواضع و فروتنی را باید از این چنین شهدایی یاد بگیریم.

معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برماست که نام و یاد و راه شهدا را زنده نگه داریم و در راستای دفاع از آرمانهای شهدا بکوشیم.

نظر شما
پربیننده ها