معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مشاغل پایدار مددجویی باید مبتنی بر فناوری و نوآوری باشد

فیروزآبادی گفت: اگر بخواهیم مشاغلی که برای مددجویان ایجاد می‌کنیم، پایدار و پردرآمد باشد، باید به سمت مشاغل مبتنی بر فناوری و نوآوری برویم.
کد خبر: ۵۹۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۶ - 16June 2023

مشاغل پایدار مددجویی باید مبتنی بر فناوری و نوآوری باشدمرتضی فیروزآبادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، اظهار داشت: اگر بخواهیم مشاغلی که برای مددجویان ایجاد می‌کنیم هم پایدار و هم درآمد خوبی داشته باشد، باید به سمت مشاغلی برویم که مبتنی بر فناوری و نوآوری باشند.

فیروزآبادی افزود: وجه تفاوت شغل پردرآمد با شغل کم‌درآمد در سرمایه، مهارت فردی و یا در نوآوری و فناوری به کار رفته در آن است که ما در کمیته امداد دو گزینه آخر را مورد توجه قرار داده‌ایم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اضافه کرد: در معاونت اشتغال به دنبال شرکت‌های نوآور هستیم که خلاقیت آنها به فضای اشتغال کشور تزریق شود و مددجویان کمیته امداد نیز در حوزه اشتغال از آن استفاده کنند.

وی گفت: پیش از این از طرح‌های نوآورانه همچون نیروگاه خورشیدی پنج کیلووات، طرح پهباد و همچنین از استخر پرورش ماهی متراکم استفاده کرده‌ایم و اکنون نیز وارد فاز ماشین‌آلات شده‌ایم.

فیروزآبادی افزود: اکنون مهم‌ترین طرحی که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال همکاری هستیم، استفاده از ماشین‌آلاتی است که از قیمت‌های ارزان برخوردار بوده و اشتغال‌زایی انجام می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خاطرنشان کرد: استفاده از ماشین‌آلات عصاره‌گیری، سورتینگ یا ماشین‌آلات برش‌زنی و بسته‌بندی از تجربه‌های موفق در حوزه اشتغال پایدار است و امیدواریم در این نمایشگاه شرکت‌هایی را شناسایی کنیم که با استفاده از شیوه‌های مشابه، مشاغل پردرآمد و پایدار ایجاد کرده‌اند.

انتهای پیام/ 241

 

نظر شما
پربیننده ها