نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

تشکیل ائتلاف جهانی علیه نظام سلطه

آیت‌الله «محمدی لائینی» گفت: همان‌طوری که ظالمان علیه ما ائتلاف تشکیل می‌دهند، ما هم باید ائتلاف جهانی تشکیل بدهیم تا هم نظام سلطه سرنگون شود و هم نظام جمهوری اسلامی ایران همیشه پیروز باشد.
کد خبر: ۵۹۷۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳ - 16June 2023

مدارس معارف بهترین پایگاه تربیتی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان با تأکید بر اینکه سفارش به تقوا بهترین توصیه به شمار می‌آید، اظهار داشت: تقوا کلید همه برکات، امنیت، سلامت و نعمت‌های الهی است و در پرتو ایمان و تقوا دنیا و آخرت‌مان آباد خواهد بود و باید باتقوا باشیم.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت امام جواد (ع) افزود: بهترین عبادت این است که بتوانیم نیت خودمان را در هر کاری خالص کنیم، متاسفانه بخشی از مردم و ادارات درگیر نمایش‌ها هستند، کار باید برای خدا باشد؛ همچنین اینکه بهترین اعمال شیعیان ما انتظار فرج است.

وی با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) گفت: این خانواده نمونه هستند و باید خانواده‌ها از این خانواده و از زندگی این خانواده الگو بگیرند و باید ازدواج آسان را در جامعه ترویج کنیم.

وی اضافه کرد: همان‌طوری که در هر زمینه‌ای خیرین داریم، خیرین ازدواج آسان هم باید داشته باشیم تا به کسانی که تمکن ازدواج را ندارند، کمک کنند تا این سنت پیامبر اکرم (ص) را در جامعه عملیاتی کنیم.

امام جمعه ساری در ادامه با گرامیداشت سالروز جهاد کشارزی بیان کرد: جهاد سازندگی در گذشته در قالب سنگرسازان بی‌سنگر در جبهه‌ها خدمات ارزشمندی انجام داد و امروز نیز جهاد کشاورزی خدمات شایسته‌ای را انجام می‌دهد و از زحمات و خدمات‌شان تقدیر می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن روز جهانی بیابان‌زدایی تأکید کرد: باید منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و محیط زیست به مسئله فرونی بیابان‌ها و از بین رفتن نباتات توجه کنند. ریزگردها منشأ داخلی هم دارند و بیابان‌های خشک زیاد داریم که باید آن را تبدیل به فضای سبز کنیم؛ نه اینکه جنگل را با آسیب تبدیل به بیابان کنیم.

شهید چمران گمنامانه در جنگ حضور پیدا کرد

آیت الله محمدی لائینی سپس با گرامیداشت سالروز شهادت «مصطفی چمران» تصریح کرد: چهارشنبه ۳۱ خرداد سالروز شهادت شهید «مصطفی چمران» استاد برجسته، شخصیت علمی، عرفانی و جهادی که گمنامانه در جنگ حضور پیدا کرد و جانانه جنگید و به شهادت رسید؛ به همین مناسبت روز بسیج اساتید است؛ لذا اساتید کشور باید از این استاد الگو بگیرند در کنار مقام علمی مقام ارزشی داشته باشند.

امام جمعه ساری با گرامیداشت روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی و تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام راحل گفت: سازمان تبلیغات اسلامی نهادی است تبلیغی و با هویت جهاد تبیینی و کارکرد فرهنگی و آموزشی و از مسئولین تقاضا داریم به این سازمان توجه بیشتری شود و سازمان تبلیغات اسلامی مدارس معارف را جدی بگیرند؛ یکی از بهترین پایگاه‌های تربیتی است و مدارس نباید تعطیل شود.

وی سپس با بیان اینکه روز اصناف را در پیش داریم، افزود: نقش اصناف، انتظارات اصناف و انتظار از اصناف مهم است و باید به آن توجه شود.

امام جمعه ساری همچنین یکی از روز‌های پیش رو، روز ملی صرفه‌جویی در مصرف آب است که در آستانه تابستان باید آن را جدی بگیریم.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور‌های آمریکای جنوبی که تعبیر به حیاط خلوت آمریکا می‌کنند، اعلام کرد: این کشور‌ها مورد بی‌مهری و ظلم آمریکا قرار داشته و دارند. نظام جمهوری اسلامی هم که سابقه ظلم آمریکا علیه خودش را دارد؛ لذا خوب است که کشور‌های مظلوم به هم نزدیک شوند.

امام جمعه ساری یادآور شد: دولت‌های غرب‌گرای آمریکازده و غرب‌زده که سر کار آمدند، دلخوشی‌شان کشور‌های زورگوی غربی بوده‌اند؛ اما همانطوری که ظالمان علیه ما ائتلاف تشکیل می‌دهند، ما هم باید ائتلاف جهانی تشکیل بدهیم تا هم نظام سلطه سرنگون شود و هم نظام جمهوری اسلامی ایران همیشه پیروز باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار