امام جمعه اهواز:

دشمن در تلاش برای جلوگیری از پیشرفت‌های هسته‌ای ایران اسلامی است

موسوی‌فرد گفت: یکی از دلایل حساسیت دشمنان به صنعت هسته‌ای کشور را وجود پیشرفت‌های این حوزه خواند و عنوان‌کرد: دشمن در تلاش است تا ایران اسلامی از مواهب صنعت هسته‌ای برخوردار نشود.
کد خبر: ۵۹۷۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸ - 16June 2023

دشمن در تلاش برای جلوگیری از پیشرفت‌های هسته‌ای ایران اسلامی استبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید محمدنبی موسوی‌فرد» در خطبه‌های امروز آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلی مهدیه اهواز، صنعت هسته‌ای و فواید آن را کلید پیشرفت کشور عنوان‌کرد و اظهار داشت: تسهیل در زیست انسان، بهره‌وری از مواهب طبیعی، تشخیص سرطان‌ها و درمان بسیاری از بیماری‌های صعب العلاج، داروسازی، زمین‌شناسی، کشاورزی و آفت‌زدایی از برکات و فواید صنعت هسته ای است.

وی به مخالفت مراجع و علما در خصوص استفاده از این صنعت برای فعالیت‌های غیرانسانی اشاره کرد و گفت: در شرع مقدس اسلام هر ابزاری که موجب نابودی و آسیب به بشر شود جایز نیست و ما نیز به آن ورود نخواهیم کرد اما دشمنان می‌دانند دستیابی ایران اسلامی به فرآورده‌های پیشرفته هسته‌ای توسط دانشمندان جوانان باعث پیشرفت و خودکفایی ایران اسلامی خواهد شد که همین موضوع زمینه ایجاد بدخواهی آنها برای ملت ایران است.

امام جمعه اهواز تاکید کرد: بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب جوانان ما باید با علم و دانش در این صنعت ورود کنند و مراقب نفوذ دشمن باشند.

موسوی فرد در ادامه توسعه توانمندی های کشور در زمینه هوش مصنوعی را نیز ضروری دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب حدود ۲۰ سال پیش به استفاده از ابزارهای پیشرفته اشاره کردند و فرمودند: ایجاد تحولات بنیادی در مسیر امام (ره) جز با استفاده از ابزارهای پیشرفته امکان پذیر نیست.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: هوش مصنوعی در واقع نوعی شبیه سازی هوش انسان توسط رایانه است که علاوه بر بهره وری در حوزه اقتصادی، در زمینه‌های مختلف صنعتی نیز کارایی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار