امام جمعه سرپل ذهاب:

برنامه‌های دولت در بخش‌های مختلف باعث ایجاد امید به آینده است

حجت‌الاسلام «فاطمی‌نسب» گفت: برنامه‌های اجرا شده دولت در بخش‌های مختلف باعث ایجاد امید به آینده در کشور شده و به ثبات بازار، رونق اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی می‌انجامد.
کد خبر: ۵۹۷۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰ - 16June 2023

برنامه های دولت در بخشهای مختلف باعث ایجاد امید به آینده در کشور شده استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت الاسلام «جواد فاطمی نسب» امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان اشاره به آیه ای از قرآن کریم اظهار داشت: انسان امانت خداوند را که کوه‌ها و آسمان و زمین از پذیرش آن امتناع ورزید برعهده گرفت که برخی از مفسرین امانت را در این آیه معادل تکلیف دانسته و انسان را به عنوان یک موجود مسئول و مکلف معرفی می کنند و لذا انسان هم در برابر خود و هم در برابر دیگران و هم در برابر خداوند مسئولیت دارد. 

 وی افزود: پیامبر اکرم ص) در حدیثی می فرمایند همه نسبت به زیردست خود مسئول هستند و لذا مسئولین کشور نسبت به مردم مسئول هستند و باید برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

خطیب جمعه شهرستان سرپل ذهاب درادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین تصریح کرد: رئیس جمهور کشور در سفر به آمریکای لاتین که حیات خلوت آمریکاست با کشورهای این منطقه قراردادهای مختلف و متعددی امضا کرده است که منافع آن در آینده برای کشور خواهد بود.

فاطمی نسب افزود: تلاش دولت در دستگاه دیپلماسی کشور برای آزادسازی پولهای بلوکه شده در کشورهای مختلف از دیگر اقدامات دولت بوده است که به احقاق حقوق مسلم این ملت انجامیده و بخشی از مشکلات اقتصادی را مرتفع خواهد کرد.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب در ادامه به افزایش حجم صادرات کشور نیز اشاره کرد و گفت: حجم تجارت کشور در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در آسیای مرکزی افزایش چشمگیری داشته که حاصل تلاش دولتمردان و برنامه ریزی دقیق آنها می باشد و جای تقدیر دارد.

 وی خاطرنشان کرد: رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح که فقط چند کشور محدود تکنولوژی آنرا در اختیار دارند، پیشرفتهای صنعت هسته ای کشور و آرامش در بازار و کاهش قیمت سکه و طلا و دلار نشان از عزم جدی دولت برای رفع مشکلات کشور دارد و شایسته تقدیر است. 

حجت الاسلام فاطمی نسب خاطرنشان کرد: برنامه های دولت که یکی پس از دیگری در حال انجام و به موفقیت رسیدن هستند باعث ایجاد امید در جامعه می شود و در آینده نه چندان دور باعث رشد اقتصادی، ثبات در بازار و رفع مشکلات معیشتی مردم خواهد شد.

حجت الاسلام »فاطمی نسب» گفت: برنامه های اجرا شده ی دولت در بخشهای مختلف باعث ایجاد امید به آینده در کشور شده و به ثبات بازار ، رونق اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی می انجامد.

وی با اشاره به بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور اذعان داشت: مقام معظم رهبری در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای و در جمع مسئولین و مجموعه صنعت هسته ای ضمن اعلام رضایتمندی خود، صنعت هسته ای را کلید پیشرفت ایران در بخش‌های مختلف دانستند.

 امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات مستاجرین اشاره کرد و گفت: مشکل تورم و گرانی اجاره منازل استیجاری از مشکلات مهم شهرستان خصوصا قشر ضعیف مستاجرین است که لازم است برای رفع این مشکل برنامه ریزی و اقدام جدی شود. 

فاطمی نسب افزود: رفع مشکل مستاحرین نیازمند فرهنگ‌سازی، نیازمند رعایت انصاف و عدالت توسط خود مردم و نیازمند نظارت و وضع و اجرای قوانین محکم و قابل اجرا است.

 وی تصریح کرد: زیبنده جمهوری اسلامی نیست که امروز در جامعه اسلامی کسی وجود داشته باشد که توانایی اجاره کردن یک منزل ساده را برای خانواده خود نداشته باشد و در مقابل کسانی باشند که از برکت جمهوری  اسلامی به نان و نوایی رسیده و صاحب چند واحد مسکونی شده اند ولی با اضافه کردن چند برابری رهن و اجاره به مستاجرین سخت می گیرند و اصلا به فکر قیامت و آخرت نیستند.

خطیب جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: مسئولین باید نسبت به تعیین قیمت های نجومی برای رهن و اجاره منازل استیجاری که استخوان مستاحرین را خرد کرده بی تفاوت نبوده و با اینگونه قیمت گذاری که هیچ مبنای عقلی و شرعی و عرفی ندارد برخورد قاطعانه صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار