امام جمعه پلدختر:

استقبال کشورهای آمریکای لاتین از رئیس جمهور نشان‌دهنده روابط راهبردی ایران و این کشورهاست

حجت الاسلام موسوی گفت: به سفر امیدوار کننده رییس جمهور کشورهای ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا اشاره کرد و گفت: استقبال مردم این کشورها از رییس جمهور کشورمان در این سفر بی‌نظیر بود که این امر نشان از عمق روابط راهبردی بین ایران و کشورهای آمریکای لاتین است.
کد خبر: ۵۹۷۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴ - 16June 2023

استقبال کشورهای آمریکای لاتین از رئیس جمهور کشورمان نشان دهنده روابط راهبردی ایران و این کشورها است.

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت الاسلام «سیدمحسن موسوی» در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار  داشت: بارها دولت و بانک مرکزی اعلام کردند هیچ بانکی حق ندارد در پرداخت تسهیلات ازدواج ۲ ضامن طلب کنند و با یک‌ضامن جوان  بتواند وام ازدواج برای آغاز زندگی دریافت کند، اما در بعضی موارد با مراجعه به دفتر امامت جمعه معلوم می‌شود برخی بانک‌ها ۶ ضامن طلب می‌کنند.

وی بر همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و تلاش همه برای تسهیل ازدواج تاکید کرد و افزود: بانک‌های عامل در پرداخت وام ازدواج حداقل دستور بانک مرکزی در نحوه گرفتن ضامن را اجراکنند.

امام جمعه پل‌دختر به اول ذی الحجه سال دوم هجری قمری سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س) اشاره کرد و با گرامی‌داشت این روز گفت: مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته سبک زندگی اسلامی را ارائه کردند.

وی بر فراهم سازی شرایط ازدواج آسان تاکید کرد و افزود: بنابراین خانواده‌ها با فرهنگ سازی و به دور از سخت گیری، تجمل گرایی و چشم و هم‌چشمی در ازدواج جوانان سنگ اندازی نکنند زیرا اساس ازدواج در اسلام بر سادگی است و یکی از راه‌های افزایش جمعیت ازدواج جوانان است.

موسوی یادآورشد: کم‌کاری در گفتمان سازی و فرهنگ سازی ‌کاری، سلب روح تقدس از ازدواج ، کم رنگ شدن فرهنگ واسطه گری در ازدواج، سخت‌گیری در شرایط (تفاخر، چشم‌وهم‌چشمی و به‌رخ کشیدن ثروت‌ها) اسراف، تشریفات زائد و تجملات زیاد برخی از موانع ازدواج از دیدگاه مقام معظم رهبری است.

وی به هفته صرفه جویی در مصرف آب اشاره کرد و افزود: با توجه به کاهش منابع آبی و کمبود آب آشامیدنی در برخی روستاهای شهرستان و تنش آبی صرفه جویی در مصرف آب به ویژه در ماه‌های گرم سال به مردم توصیه می‌شود.

امام جمعه پل‌دختر به سفر امیدوار کننده رییس جمهور کشورهای ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا اشاره کرد و گفت: استقبال مردم این کشورها از رییس جمهور کشورمان در این سفر بی نظیر بود که این امر نشان از عمق روابط راهبردی بین ایران و کشورهای آمریکا لاتین است.

وی دیدگاه ضد آمریکایی این سه کشور را نقطه مشترک ایران و این کشورها دانست و افزود: مردم و دولت‌مردان این سه کشور به واسطه قلدری‌های ایالات متحده آمریکا نظر آنها نسبت به دولت آمریکا منفی منفی است.

موسوی یادآورشد: در نیکاراگوئه اتفاقی که به چشم آمد و در دنیا بازتاب گسترده‌ای داشت نواختن سرود بر افتخار جمهوری اسلامی توسط جمعی از جوانان این کشور در این سفر بود که این قابل توجه وطن فروشان و برخی سلبریتی‌های کم سواد بی بصیرت است.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل در صحیفه خود فرمودند؛ ما انقلاب را به تمام جهان صادر می‌کنیم، و امروز سرود ملی کشورمان در کشوری که بیش از ۱۳ هزار کیلومتر با مرزهای ایران فاصله دارد نواخته می‌شود و این به معنای تحقق کلام امام راحل و نشانه هویت و اصالت مردم و پویایی انقلاب اسلامی است.

امام جمعه پل‌دختر گفت: رییس جمهور نیکاراگوئه در سخنرانی خود می‌گوید زنده باد شهید ایران ژنرال سلیمانی و زنده باد ملت ایران و به پاس احترام به این شهید والامقام یک دقیقه سکوت را اعلام می‌کند و این اتفاق در کشوری رخ می‌دهد که بیخ گوش قاتل سردار دلها است و به معنای اقتدار جمهوری اسلامی و عزت و عظمت مقام معظم رهبری و ملت ایران است.

وی تعاملات با آمریکای لاتین را نشانه پویایی و موفقیت دیپلماسی دولت‌ سیزدهم دانست و افزود: در این سفر قراردادهایی با تکیه بر ظرفیت‌های اقتصادی بین طرفین امضا شد که نقش موثر و مثبتی در مناسبت‌های کشورهای طرف قرارداد و تولید و اشتغال‌زایی در کشور خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار