امام جمعه زنجان:

ازدواج حضرت علی (ع) و زهرا (س) نمونه مناسب برای الگوگیری در جامعه است

آیت‌الله «خاتمی» گفت: ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) نمونه مناسب برای الگوگیری در جامعه است.
کد خبر: ۵۹۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷ - 16June 2023

به گزارش دفاع‌پرس از زنجان، آیت‌الله «شیخ‌علی خاتمی» نماینده ولی فقیه در استان زنجان در خطبه‌های نماز جمعه به توجه دولت سیزدهم به موضوع محرومیت‌زدایی اشاره و اظهار داشت: در واقع توجه به این امور و بسیج مستضعفین در راستای افزایش نشاط اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امام جمعه زنجان با تاکید بر شکل‌گیری تدریجی نهادهای انقلاب در اوایل پیروزی گفت: ۲۷ خرداد یکی از روزهای تاریخی در انقلاب است، چرا که جهاد سازندگی در این روز به فرمان معمار انقلاب اسلامی تشکیل شد که نقش به‌سزایی در رفع محرومیت و حل مشکلات نیازمندان ایفا و در واقع و هرآنچه در مناطق دوردست و محروم رخ داده حاصل تلاش همین جهادگران بود.

وی ائمه معصومین را الگوی انسان‌سازی دانست و افزود: این الگوگیری باید در همه جنبه‌های زندگی مد نظر قرار گیرد چرا که زندگی انسان به صورت اجتماع است و باید و نبایدها باید رعایت شود.

امام جمعه زنجان با تاکید بر وجود اراده خداوند در شکل‌گیری انسان‌های متفاوت ادامه داد: باید متوجه بود ارزش انسان به رفتار آن است و ظاهر در برتری دخیل نیست.

خاتمی به در پیش بودن سالروز شهادت امام جواد (ع) اشاره و ضمن تسلیت این روز تاکید کرد: این امام همام جزو وفاداران پیمان‌های الهی محسوب می‌شوند و در واقع با عمل به وظایف بندگی صداقت را به اثبات رساندند.

وی ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) را نمونه مناسب برای الگوگیری در جامعه دانست و ادامه داد: سخت شدن امور از موانع ازدواج به شمار می‌رود، لذا به والدین توصیه می‌شود با تسهیل امور، زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها