معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران:

اهدای ۱۸۱۸ کمک هزینه ازدواج به مددجویان تهرانی

مرادی از اهدای هزار و ۸۱۸ مورد کمک هزینه ازدواج به مددجویان تحت حمایت در سال ۱۴۰۱ خبر داد.
کد خبر: ۵۹۷۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶ - 17June 2023

اهدای ۱۸۱۸ کمک هزینه ازدواج به مددجویان تهرانیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «جهانبخش مرادی» معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران با بیان اینکه کمک به امر ازدواج جوانان و کمک به تحکیم خانواده‌های تحت حمایت یکی از رسالت‌های کمیته امداد است، اظهار داشت: ایجاد زمینه‌های لازم و تسهیل گری امور برای تحقق پیوند‌های پایدار و موفق در جهت تقویت و تعالی ارزشی نهاد خانواده در راستای عمل به تأکیدات دین مبین اسلام و سنت حسنه رسول اکرم و منویات مقام معظم رهبری است.

مرادی ادامه داد: درهمین راستا کمیته امداد نسبت به ارائه خدمات از جمله ارائه خدمات معوض و بلاعوض به زوجین برای تأمین حداقل‌های لازم زندگی از طریق کمک هزینه جهیزیه و هدیه ازدواج پسران اقدام می‌کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران عنوان کرد: پرداخت وام ودیعه مسکن، امکان برقراری کمک معیشت دختران مورد حمایت تا شش ماه پس از پرداخت کمک هزینه ازدواج، کمک‌های موردی، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، ارائه مشاوره‌های ازدواج، مهارت‌های زندگی، فرزندآوری، حل مشکلات، پیشگیری از طلاق، مشاوره شغلی و کارآفرینی و کسب و کار مقدماتی برای هر یک از زوجین، و پیش بینی بسته‌های ویژه اشتغال زوجین از جمله خدمات این نهاد به زوجین تحت حمایت است.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در جهت کمک به تأمین هزینه ازدواج مددجویان تحت حمایت در سال ۱۴۰۱، گفت: در سال ۱۴۰۱، هزار و ۸۱۸ مددجو از خدمات کمک هزینه ازدواج این نهاد در استان تهران با هزینه‌ای بالغ بر ۳۵ میلیارد و ۲۱۶ میلیون تومان بهره‌مند شده اند.

مرادی افزود: از این تعداد هزار و ۱۴۰ مورد کمک هزینه جهیزیه برای نوعروسان، ۲۱۹ مورد ازدواج مجدد بانوان سرپرست خانوار و ۴۵۹ مورد کمک هزینه ازدواج به فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری نیز ۳۱۸ نوعروس تحت حمایت مدارک خود را جهت دریافت جهیزیه یا کمک هزینه مربوطه به این نهاد ارائه داده اند که در دهه ولایت جهیزیه آنان نیز تحویل خواهد شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه کالا‌های غیرنقدی ویژه نوعروسان تحت حمایت شامل یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و اجاق گاز است، گفت: این لوازم از محل منابع کمیته امداد و مشارکت نیکوکاران تهیه می‌شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار