در دیدار دبیرکل وزارت دفاع پاکستان با فرمانده مرزبانی فراجا مطرح شد؛

ارتقاء تعاملات با کشور‌های همسایه از اهداف ویژه مرزبانی

سپهبدحمود الزمان خان دبیرکل وزارت دفاع جمهوری اسلامی پاکستان با سردار «احمدعلی گودرزی» فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ستاد مرزبانی فراجا ملاقات کردند.
کد خبر: ۵۹۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳ - 17June 2023

ارتقاء تعاملات با کشور‌های همسایه از اهداف ویژه مرزبانیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، به منظور تحکیم انتظامات مرز‌های مشترک دریایی و خشکی، توسعه تعاملات و همچنین اتخاذ راه کار‌های مناسب برای ارتقاء امنیت مرزها، روز گذشته ملاقات سپهبد «حمودالزمان خان» دبیرکل وزارت دفاع جمهوری اسلامی پاکستان با سردار «احمدعلی گودرزی» فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ستاد مرزبانی فراجا برگزار شد.

سردار گودرزی در این ملاقات با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای جمهوری اسلامی ایران، به تشریح بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر مرز مشترک ایران اسلامی با همسایگان پرداخت و گفت: به لطف خداوند متعال در سال‌های اخیر شاهد همکاری بسیار خوبی در تمامی سطوح با کشور دوست و همسایه هستیم.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر ضرورت تبادل تجربیات اطلاعاتی و عملیاتی دو کشور برای مقابله جدی با گروه‌های تروریستی و اشرار اظهار داشت: اهداف شوم کشور‌های استکبار و در رأس آن آمریکای جنایتکار و رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل بر علیه کشور‌های مسلمان منطقه همواره ایجاد ناامنی و تفرقه میان مسلمانان است که می‌طلبد کشور‌های اسلامی با تقویت اشتراکات مذهبی و قومی بر اتحاد هرچه بیشتر خود بیفزایند.

وی ارتقاء تعاملات با کشور‌های همسایه را از اهداف ویژه مرزبانی دانست و گفت: به لطف خداوند متعال در ماه‌های اخیر تعاملات خوبی با کشور‌های همسایه از جمله پاکستان، عراق و قطر داشته ایم و روابط دیپلماسی همواره در تأمین و ارتقاء بیش از پیش امنیت مرز‌ها بسیار موثر است.

در این ملاقات سپهبد «حمودالزمان خان» دبیرکل وزارت دفاع جمهوری اسلامی پاکستان از میزبانی شایسته فرماندهی مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و تدارک این ملاقات قدردانی کرد و گفت: هدف از برگزاری این ملاقات‌ها نزدیک کردن قلب‌ها است و به لطف خداوند ما هیچگونه مشکلی با جمهوری اسلامی ایران نداریم و از کشور دوست و برادر ایران اسلامی به منظور هماهنگی و همکاری مطلوب در حفاظت از مرز‌های ۲ کشور کمال تقدیر و تشکر را داریم.

دبیرکل وزارت دفاع جمهوری اسلامی پاکستان از عزم جدی جمهوری اسلامی ایران به ویژه مرزبانی برای مقابله با قاچاق مواد مخدر تقدیر و تشکر کرد و افزود: در حال اجرای طرح‌های انسدادی در مرز‌های مشترک با ایران هستیم و با تمامی توان برای ارتقاء امنیت در نوار مرزی مشترک با کشور ایران تلاش می‌کنیم و مبارزه با قاچاق مواد مخدر، اشرار مسلح و گروهک‌های تروریستی را در دستور کار قرار داده ایم.

در این ملاقات که به منظور تحکیم روابط و ارتقاء همکاری مرزی به ویژه در حوزه دریا برگزار شد، تفاهم نامه مشترک همکاری فرماندهی مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با دبیرکل وزارت دفاع جمهوری اسلامی پاکستان به امضاء رسید.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار