فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس:

۵۵۰ رزمنده دفاع مقدس در «طبس» تجلیل می‌شوند

سرهنگ «خبازی» با تأکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس، سراسر کشور صحنه همدلی، وحدت و همراهی مردم با نظام و آرمان‌های انقلاب بود، گفت: در سال جاری از ۵۵۰ رزمنده دوران دفاع مقدس شهرستان تجلیل خواهیم کرد.
کد خبر: ۵۹۷۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲ - 17June 2023

۵۵۰ رزمنده دفاع مقدس در «طبس» تجلیل می‌شوند/ زنده نگه‌داشتن راه شهیدان وظیفه همگانی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سرهنگ «علی خبازی» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس امروز (شنبه) در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان طبس، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس و ایستادگی جوانان این مرز و بوم در میدان رزم، متقابلاً فرهنگ، جهاد، ایثار و شهادت را به‌وجود آورد.

وی با تأکید بر اینکه رشادت‌های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس تأسی گرفته از فرهنگ عاشورا و ایثار امام حسین (ع) بود، گفت: هشت سال دفاع مقدس فرهنگ نوینی را در جامعه ایجاد و تقویت کرد بنابراین باید برای نسل جوان، دانش‌آموزان و دانشجویان به خوبی تبیین شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس تأکید کرد: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای حفظ و حراست از اسلام و کشور به ‌فرمان حضرت امام خمینی (ره) عازم جبهه‌ها شده و تا پای جان در برابر دشمنان ایستادگی کردند بنابراین اگر در قبال ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌های هشت سال دفاع مقدس کوتاهی شود در قبال آن‌ها مدیون خواهیم بود.

سرهنگ خبازی عنوان کرد: در بحث گرامیداشت ارزش‌های دفاع مقدس اهمیت تقویت امور فرهنگی است و مؤلفه‌های معنویت،‌ اخلاص و دیگر مسائل از عوامل قدرت و پیروزی انقلاب است که انتقال آن به نسل‌های دیگر باید مد نظر واقع شود.

وی با تأکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس، سراسر کشور صحنه همدلی، وحدت و همراهی مردم با نظام و آرمان‌های انقلاب بود، اضافه کرد: وظیفه امروز همه مردم و مسئولان، زنده نگه‌داشتن راه شهیدان و بزرگمردان دفاع مقدس و همچنین انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و بازگو کردن رشادت‌ها و مردانگی رزمندگان به نسل امروز و جوانان ایران اسلامی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس تأکید کرد: دشمنان ایران اسلامی دیروز با جنگ نظامی و امروز با محاصره اقتصادی و تحریم خواستند به گونه‌ای جمهوری اسلامی را شکست بدهند، اما به لطف خداوند، برکت خون شهدا و با رهبری حکیمانه‌ رهبر فرزانه انقلاب توطئه‌ آنان نقش بر آب شده و هیچ‌گاه موفق نشده‌ و نخواهند شد.

سرهنگ خبازی با بیان اینکه طی یک سال اخیر برنامه‌های متعددی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان طبس اجرا شده است، تصریح کرد: اجرای دو نمایش میدانی در طبس و دیهوک، تألیف، تدوین و انتشار کتب دفاع مقدس، تجلیل از رزمندگان، برگزاری یادواره‌های شهدا به صورت خانگی، برپایی جشن‌های مردمی و سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران بخشی از برنامه‌های اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز از ۵۵۰ رزمنده دوران دفاع مقدس شهرستان تجلیل خواهیم کرد، گفت: همچنین یادواره شهدا در بخش دانش‌آموزی به صورت میدانی و به شکل جدید برای اولین بار همزمان با هفنه دفاع مقدس در شهرستان طبس برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس همچنین به ساخت و تکمیل المان‌های شهدای گمنام در این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز اقدامات خوبی جهت تکمیل المان بوستان شهدای گمنام در حال انجام و روند اجرای کار از سرعت قابل توجهی برخوردار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار