در نشست هم اندیشی جهاد تبیین؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه: بیان دلاوری‎های بانوان در دفاع مقدس برای نسل کنونی بسیار مهم و تاثیرگذار است

سردار «خوشبخت» گفت: بیان  هنرمندانه‎ رشادت‎ها و دلاوری‎های بانوان در طول ۸ سال دفاع مقدس برای نوجوانان و جوانانی که آن روز‌ها را درک نکرده‌‎اند بسیار مهم و تاثیرگذار است.
کد خبر: ۵۹۷۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲ - 17June 2023

بیان دلاوری‎های بانوان در دفاع مقدس برای نسل کنونی بسیار مهم و تاثیرگذار استبه گزارش حبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، اولین نشست هم اندیشی «جهاد تبیین و تولید محتوای نفش زنان استان در دفاع مقدس» با حضور سردار پاسدار «بهروز خوشبخت» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه، «زهرا جانجانی» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و مشاورین امور بانوان دستگاه های اجرایی در سالن جلسات شهدای مطلع الفجر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه در این نشست با اشاره به نقش تاثیر زنان در دوران دفاع مقدس گفت: اگر حضور پر شور بانوان در پشتیبانی و حمایت از رزمندگان و ترغیب آنان برای اعزام به جبهه های جنگ نبود قطعا پیروزی در عملیات های مهم برای کشور به دست نمی آمد.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه جز اولین استان هایی بود که ماه ها قبل از شروع رسمی جنک درگیر مبارزه با نیروهای ضد انقلاب و مزدوران بعثی در شهرهای مرزی خود بوده است گفت: همین امر باعث شد تا بانوان این استان از همان روزهای اولیه جنگ دوشادوش مردان وارد صحنه مبارزه شوند و با حضور در بیمارستان ها، پایگاه های بسیج و حتی بیمارستان های صحرایی در نقاط صفر مرزی از کشورشان دفاع کنند.

سردار خوشبخت افزود: حضور بانوان شجاع و دلاور این دیار مانند شهید فوزیه شیردل، فرنگیس حیدرپور، زنده یاد نصرت خدایاری شهسواری معروف به خواهر بسیطی گواه روشنی از حضور بانوان این سرزمین در بزنگاه‌های دفاع از کشور بوده است.

 وی تصریح کرد: بیان هنرمندانهی رشادتها و دلاوریهای بانوان در طول ۸ سال دفاع مقدس برای نوجوانان و جوانانی که آن روزها را درک نکرده اند بسیار مهم و تاثیرگذار است.

سردار خوشبخت خاطرنشان کرد: امروز که جامعه استکباری در حال الگو سازی‎های دورغین و پوشالی از زنان غربی برای جوانان ما به ویژه دختران و بانوان این سرزمین است و می‎خواهد با زیبا نشان دادن فرهنگ برهنگی غربی و آزادی‎هایی که ناشی از بی بندو باری و فساد است ارزش‎های اسلامی به ویژه ارزش‎های دفاع مقدس ما را کم رنگ نماید وظیفه ما به عنوان متولیان فرهنگی جامعه این است که برای احیای این ارزش‏ها پر تلاش‎تر از گذشته وارد میدان شویم.

این مسئول افزود: بیان افتخارات و دستاوردهای دفاع مقدس به ویژه در حوزه زنان امر مهمی است که باید توسط مبلغین فرهنگی در سطح جامعه به ویژه در مجامع علمی از جمله مدارس و دانشگاه‌ها مطرح شود تا جوانان و نوجوانان ما با الگوهای واقعی و موفق کشورشان آشنا شوند و بتوانند با امید و انگیزه بیشتری برای پیشرفت کشورشان تلاش کنند.

در ادامه این نشست مشاوران امور بانوان ادارات نیز پیشنهادات و برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی خود را در حوزه جهاد تبیین و تولید محتوای نقش زنان استان در دفاع مقدس مطرح کردند.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار