مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد؛

مشارکت ۴۵۰ معلم در طرح جهادی «افسران سپاه پیشرفت» خراسان جنوبی

«موسوی‌نژاد» از مشارکت ۴۵۰ معلم در طرح جهادی «افسران سپاه پیشرفت» همزمان با ایام تابستان در استان خبر داد و گفت: هدف اصلی این طرح استفاده از ظرفیت و توان معلمان جهادی و جوان برای کمک به تقویت بنیه تحصیلی دانش‌آموزان محروم است.
کد خبر: ۵۹۷۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵ - 17June 2023

مشارکت ۴۵۰ معلم در طرح جهادی «افسران سپاه پیشرفت» در خراسان جنوبیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «سید علیرضا موسوی‌نژاد» مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی امروز (شنبه) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، به اجرای طرح جهادی «افسران سپاه پیشرفت» اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح به منظور استفاده بهینه از توانمندی‌های معلمان جهادگر در آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان لازم التوجه در استان اجرا می‌شود.

وی گفت: این طرح برای با هدف شناسایی دانش‌آموزان لازم التوجه و نیز برنامه‌ریزی برای برگزاری جلسات آموزشی شامل ۱۲روز آموزش در اردیبهشت و هشت روز در ایام تابستان با حضور بیش از ۴۵۰ معلم جهادگر توانمند تنظیم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴ هزار دانش‌آموز استان تحت پوشش این طرح جهادی قرار خواهند گرفت، اضافه کرد: هدف اصلی این طرح استفاده از ظرفیت و توان معلمان جهادی و جوان برای کمک به تقویت بنیه تحصیلی دانش‌آموزان محروم است.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: توسعه فرهنگ جهادگری و ایثار، توجه به محرومیت‌زدایی و مناطق کمتر توسعه‌یافته، شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادهای معلمان، اجرای عملیاتی و توسعه گفتمان عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، تقویت حمایت و مداخله تخصصی در جهت جبران و بهسازی فرایند یاددهی یادگیری، کاهش نرخ تکرار پایه و پیشگیری از بازماندگی و ترک تحصیل از اهداف اجرای این طرح در خراسان جنوبی است.

وی مخاطبان طرح جهاد علمی را همه بسیجیان، معلمان، دانشجو معلمان و شرکای برون سازمانی آموزش و پرورش دانست و بیان داشت: جهاد علمی، فرهنگی و تربیتی مصداق بارز استکبارستیزی و مبارزه با جنگ نرم و تلاش علمی در راه خدا، برای خدا است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اعلام نتایج آزمون استخدامی جذب معلم در آموزش و پرورش تا آخر هفته جاری خبر داد و گفت: بعد از اعلام نتایج فرآیند انجام مصاحبه با استفاده از نیروهای مجرب و توانمند آغاز می‌شود.

موسوی‌نژاد با اشاره به اینکه انجام مصاحبه با این افراد طی ۲۴ روز انجام می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم با انجام این مصاحبه بتوانیم بهترین نیروها را در آموزش و پرورش جذب کنیم.

وی با اشاره به ایجاد ۲۷۵ پایگاه برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان دختر و پسر دوره‌های مختلف تحصیلی در استان از ابتدای تیر تا ۲۰ شهریور، خاطرنشان کرد: این پایگاه‌ها با ۴۰ رشته هنری، ورزشی، علمی و معارف در تابستان امسال فعالیت خواهند داشت.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار